تدوین معماری توسعه فناوری اطلاعات کشور در پژوهشگاهICT

۳۰ آبان ،

پروژه تدوین معماری توسعه فناوری اطلاعات کشور، در جهتی دستیابی اهداف تعیین شده درچشم انداز بیست ساله کشور در حوزه فاوا به اتمام رسید.

به گزارش تفسیری خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران هدف اصلی این پروژه، ارائه تصویری کلان از ساختار توسعه فاوا در کشور و تبیین جایگاه ذی نفعان توسعه فاوا بویژه تعیین نقش و وظایف سازمان فناوری اطلاعات به عنوان مطرح ترین نهاد حاکمیت فاوا در کشور است.

گفتنی است : شناسایی الویت ها و نیازهای توسعه فاوا در کشور بر اساس بررسی وضعیت موجود و شناسایی فرصت های آتی فاوا، شناسایی ذینفعان توسعه فاوا و انتظارات آنها بر اساس ارزیابی و دسته بندی ذی نفعان، طراحی مدل مفهومی توسعه فاوا بر اساس نگاشت نیازهای توسعه فاوا، طراحی منطقی مدل توسعه فاوا و استخراج ساختار، کارکردها، وظایف و ملاحظات بخشهای توسعه فاوا در کشور، طراحی چارچوب و ساختار سیاست گذاری و حاکمیت فاوا و ارائه ره نگاشت توسعه سیاست گذاری و حاکمیت فاوا بر اساس طراحی مدل بلوغ سیاست گذاری و حاکمیت فاوا از جمله دستاوردهای مهم این پروژه است.

بنا بر این گزارش تفسیری :در این پژوهش به منظور تدوین معماری توسعه فناوری اطلاعات در کشور، رویکردهای نظری و تجربی در توسعه فاوا و جامعه اطلاعاتی بررسی شده و روش شناسی مناسب برای طراحی ساختار توسعه فاوا در کشور بر اساس بررسی مفاهیم فوق و همچنین بررسی نظریه ها، رویکردها و روش‌های طراحی سیستم‌های اجتماعی و فنی انتخاب گردیده است.

این گزارش تفسیری می افزاید: این معماری، یکپارچه سازی فعالیت های توسعه فاوا و تبیین جایگاه و نقش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان نهاد متولی توسعه فاوا در کشور را به عنوان هدف اصلی مد نظر قرار می دهد.

یاد آوری میشود: در این رابطه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تعریف اهداف، سیاست ها و راهبردهای کلان توسعه فناوری اطلاعات و شکل دهی ساختارهای لازم برای توسعه فاوا و ایجاد هماهنگی  میان ذی نفعان مختلف در بخش فاوا و در سطح ملی پاسخگو است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.