تدوین پیش نویس قانون شورای حل اختلاف/ اجرای قانون جدید از سال آینده

۰۸م اسفند ،

معاون بازرسی و نظارت شورای حل اختلاف تهران گفت: مهلت قانون آزمایشی شوراهای حل اختلاف کشور مهرماه سال آینده به پایان می‌رسد و پیش نویس این قانون در قوه قضاییه در حال بررسی است.

“جلیل‌الله باقری” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه مهلت قانون آزمایشی شوراهای حل اختلاف کشور مهرماه سال آینده به پایان می‌رسد، اظهار داشت: قوانین موجود بررسی شده و پیش نویس این قانون در قوه قضاییه در حال بررسی است.

وی ادامه داد: پیش نویس قانون تازه شورای حل اختلاف کشور تدوین و روی میز رئیس قوه قضائیه برای تقدیم به مجلس قرار دارد که با تایید نهایی به دولت و مجلس تقدیم خواهد شد.

معاون بازرسی و نظارت شورای حل اختلاف تهران در پاسخ به اینکه آیا در این پیش نویس بحث افتخاری بودن اعضا و دستمزد انگاشته شده، خاطرنشان کرد: تمهیدات خوبی نیز در این زمینه اندیشیده شده است.

گفتنی است؛ قانون شوراهای حل اختلاف مصوب ۱۳۸۷/۴/۱۸  جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران عطف به نامه شماره ۲۸۴۹۸/۲۴۱ مورخ ۱۰/۵/۱۳۸۴ در اجراء اصل یکصد و بیست و سوم (۱۲۳) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون شوراهای حل اختلاف مصوب جلسه مورخ ۱۸/۴/۱۳۸۷ کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی مطابق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که با عنوان لایحه شوراهای حل اختلاف و نهاد قاضی تحکیم به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده‌بود، پس از موافقت مجلس با اجراء آزمایشی آن به مدت پنج سال در جلسه علنی مورخ ۲۹/۲/۱۳۸۷ و تأیید شورای محترم نگهبان، به پیوست ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مرضیه روحی:

    درنظر گرفتن حداقل حقوق برای افراد بیکار تحصیل کرده مشغول به فعالیت در شورابسیار ضروری است

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.