تدوین اولین “مجموعه مقررات حفاری” در ایران

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از تدوین مجموعه مقرارت حفاری ایران برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: نسخه نرم افزای این مجموعه آماده شده و به زودی در پایگاه اینترنتی شرکت ملی حفاری ایران قرار می گیرد.

مهران مکوندی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از تدوین مجموعه مقررات حفاری ایران بعد از گذشت ۵ سال تلاش و کوشش خبر داد و گفت: نسخه نرم افزای این مجموعه آماده شده و به زودی در پایگاه اینترنتی شرکت ملی حفاری ایران قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: این کار پژوهشی با همکاری دانشگاه صنعت نفت حفاری، مناطق نفت خیزجنوب به ثمر نشسته است و شرکت ملی حفاری ایران و شرکت نفت خیزجنوب به عنوان ناظر در این کار پژوهشی فعالیت می کردند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از بومی سازی ۶۵ درصدی دستگاه های حفاری در کشور خبر داد و گفت: هر دستگاه حفاری از چهار بخش سازه و زیر سازه، ماشین آلات، موتورآلات و ابزارآلات تشکیل شده است که هم اکنون سازندگان داخلی در کشور توانایی ساخت صد در صدی سازه و زیرسازه حفاری را دارا می باشند.

وی افزود: در بخش مربوط به ماشین آلات حفاری نیز هم اکنون به توان ۷۰ درصدی ساخت داخل دست یافته ایم، به طوری که هم اکنون همزن گل حفاری (میکسر)، الک لرزانک، تاپ درایو، مخازن سیال حفاری، مخازن آب و ولوو پروانه ای ساخته شده، دراوکس و پمپ گل نیز هم اکنون در مرحله ساخت است.

مکوندی از پیشرفت ۹۰ درصدی ساخت پمپ گل حفاری خبر داد و گفت: این دستگاه به همت متخصصان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در مرحله ساخت است.

وی پایین بودن نرخ روزانه دستگاه حفاری  و سخت بودن فرایند جذب نیروی کارشناس و متخصص را از چالش های عمده این شرکت عنوان کرد و گفت: تربیت نیروی انسانی متخصص زمان بر و هزینه بسیاری را می طلبد باید در این راستا فکر ی اندیشیده شود همچنین برای رفع موانع پایین بودن نرخ روزانه گازوئیل باید کارفرماین به صورت منطقی تعدیل نرخ گازوئیل به صورت بین المللی بررسی کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.