تدوین بسته های توسعه بازار مشاغل خانگی مختص هر استان/تسهیلات بانکی در راه است

معاون اشتغال وزارت کار از تدوین بسته های توسعه بازار مشاغل خانگی مختص هر استان خبر داده و گفته است: با تزریق منابع و تسهیلات مالی مشاغل خانگی جان دوباره می گیرند.

تدوین بسته های توسعه بازار مشاغل خانگی مختص هر استان/تسهیلات بانکی در راه است

به گزارش ممتاز نیوز، امروزه اشتغال خانگی یکی از شیوه های موثر اشتغالزایی در بسیاری از کشورها به شمار می رود و به منبع مهمی برای درآمد افراد و خانوارها تبدیل شده است؛ افراد با کار در خانه در کنار دیگر اعضاء علاوه بر افزایش سطح درآمد و توسعه کسب و کار خود به افزایش رفاه و اقتصاد خانواده نیز کمک می کنند.

سرمایه گذاری، هزینه پایین و بهره وری بالا، از مزیتهای مهم مشاغل خانگی است؛ این نوع کسب و کارها، در گرایش و تنوع بسیار قابلیت انجام دارند و حتی می توانند سریع تر به سودآوری برسند.

محمود کریمی بیرانوند – معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین بسته های توسعه بازار مشاغل خانگی مختص هر استان خبر داده و می گوید: این بسته ها با نظر فعالین کسب و کار هر استان به اجرا در خواهد آمد.

وی همچنین می افزاید: حمایت های مالی برای بازسازی مشاغل خانگی در حال تدوین و آماده ابلاغ به سراسر کشور است و با تزریق تسهیلات مالی، این کسب و کارها جانی دوباره می‌گیرند.

 کریمی بیرانوند، هزینه پایین، بهره وری بالا و حداکثر استفاده  از زمان را از مهمترین مزایای مشاغل خانگی عنوان کرده و می گوید: تولید کنندگان محصولات خانگی همزمان در خانه و بیرون در حال فعالیت هستند و این امر خود  باعث تمایز این کسب و کار از سایر شغل ها شده است.

به گفته معاون وزیر کار، برگزاری نمایشگاه های خانگی با عرضه محصولات نوآورانه یکی از بهترین مسیرهای پیشرفت و افزایش فرصتهای شغلی به شمار می رود که در ارتقای سطح مهارت و انگیزه و پایداری اشتغال خانوارها موثر است.

در حال حاضر بازاریابی و شناسایی بازار فروش از عمده ترین مشکلات فعالان صنف مشاغل خانگی به شمار می رود که لازم است حمایت های گسترده ای در این زمینه از شاغلان و فعالان این حوزه برای ورود با بازار صورت گیرد و آموزش‌های مورد نیاز داده شود.

همچنین در صورت ثبات قیمتها و تامین مواد اولیه ارزان و مناسب می توان علاوه بر ماندگاری مشاغل خانگی در بازارهای داخلی، با احیای بازارهای هدف خارجی زمینه صادرات محصولات خانگی ایرانی به کشورهای همجوار را فراهم کرد و از این طریق ضمن ارزآوری برای کشور، شاغلان این حوزه را چند برابر کرد.

کارشناسان بازار کار معتقدند کسب و کارهای کوچک شاید برای پیشرفت نیاز به زمان و پشتکار داشته باشند ولی بعد از رسیدن به موفقیت می توانند بسیار قوی تر از رقبای بزرگ خود ظاهر شوند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.