تدوین جداول استانی اشتغال۹۱/ ایجاد کمیته مشترک بانک‌ها

داود قادری در گفتگو با مهر از جدیدترین برنامه ریزی ها و تصمیمات شورای عالی اشتغال در زمینه ارائه جداول استانی اشتغال سال ۹۱ و همچنین تعیین سهم هر استان از بسته جدید اشتغال که توسط دولت ارائه می شود، خبر داد.

عضو شورای عالی اشتغال و نماینده کارگران کشور اظهار داشت: در حال حاضر منتظر هستیم تا نشست جدیدی در شورای عالی اشتغال تشکیل و برنامه های جدید پیش بینی شود.

قادری با تاکید بر اینکه معمولا نمایندگان کارگری شورای عالی اشتغال در نشستهای استانی شورا که همزمان با سفرهای هیئت دولت است، شرکت نمی کنند، بیان داشت: فعلا جلسه جدیدی برای نشست اعضای شورا به ما اعلام نشده است.

این مقام مسئول کارگری کشور با اعلام اینکه یکی دو نشست در بهار امسال توسط اعضای شورای عالی اشتغال در ستاد تهران برگزار شد، افزود: یک پیش بینی برای تسهیلات دهی بانکها در سال جاری این بود که سیستم بانکی کشور بتواند به میزان ۴۵ هزار میلیارد تومان منابع برای تخصیص به طرحهای اشتغال زایی برنامه ریزی کند.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی شورای عالی اشتغال مبالغی بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان و حدود ۶۶ هزار میلیارد تومان بوده است، خاطر نشان کرد: با این حال قرار شد بانکها برای تصمیم گیری نهایی جهت نحوه اختصاص منابع جدید در سال جاری، برخی نشستها و رایزنی های داخلی را با یکدیگر انجام دهند.

عضو شورای عالی اشتغال گفت: یک کارگروه و کمیته ای متشکل از بانک مرکزی، شبکه بانکی کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار بود در اولین فرصت توان تسهیلات دهی شبکه بانکی برای سال ۹۱ را برآورد و به شورا اعلام کنند.

به گفته قادری، احتمالا در اولین فرصت و به محض برگزاری نشست شورای عالی اشتغال بانکها باید برنامه جدید خود را برای اجرا در سال جاری ارائه کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.