تدوین سند راهبردی «علم ورزشی» در وزارت علوم

۲۷ آبان ،

03-45.jpg

سرپرست کمیته ورزشی و علوم تربیتی از تدوین سند راهبردی علم ورزشی خبر داد و گفت: تدوین این سند تا پیش از پایان سال به اتمام می‌رسد.

به گزارش تفسیری خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد کاظم واعظ موسوی در نشست خبری «تحول و ارتقای محتوای برنامه درسی و آموزشی رشته‌های دانشگاهی»، با اشاره به ایجاد چهار رشته با شش گرایش در گروه علوم ورزشی دوره کارشناسی، گفت: رشته‌های کارشناسی علوم ورزشی، مربیگری ورزشی، آموزش تربیت‌بدنی و مهندسی ورزشی در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود.

وی افزود: در رشته کارشناسی ارشد پنج رشته با ۱۷ گرایش چون آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی، بیو مکانیک ورزشی، رفتار حرکتی، فیزیولوژی ورزشی و مدیریت ورزشی وجود دارد.

واعظ موسوی با اشاره به ایجاد سه رشته ورزشی در دوره دکتری، گفت: سه رشته دکتری روانشناسی ورزشی، بیومکانیک ورزشی و مدیریت ورزشی مقطع دکتری در حال تصویب است که مراحل نهایی را طی می‌کند و تا دو ماه آینده به تصویب می‌رسد.

سرپرست کمیته ورزشی و علوم تربیتی با بیان اینکه ۴۰ دانشگاه رشته‌های کارشناسی این حوزه را ارائه می‌کند، اظهار کرد: ۵۴۳ هزار دانشجو در دوره کارشناسی ورزشی مشغول به تحصیل می باشند.

وی با بیان اینکه رشته‌های کارشناسی ارشد ورزشی در ۳۰ دانشگاه با ۴۸۴۲ دانشجو ارائه می‌شود، اظهار کرد: همچنین دوره دکتری این حوزه در ۱۹ دانشگاه و با اشتغال به تحصیل ۴۰۰ دانشجو ارائه می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.