تدوین ضوابط بلند مرتبه سازی در تهران

۲۶م دیماه ،

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، مجید پاکساز با بیان این مطلب اظهار داشت : طرح مکان یابی و تدوین ضوابط مقررات برای ساختمان‌های بلند مرتبه در حال مراحل پایانی است و معیارهای ویژه ای به این منظور در دست بررسی است.

وی افزود : بعضی از مناطق با توجه به معیارهای مشخص شده به این منظور در اولویت بالاتری برای ساخت و سازهای بلند مرتبه قرار دارد که به زودی مشخص خواهد شد.

مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران خاطر نشان کرد: با توجه به استانداردهای جهانی و عیارهای مربوط به عدم ساخت و ساز بلند مرتبه ، در بعضی محدوده ها قطعا بلند مرتبه سازی ممنوع خواهد بود.

پاکساز همچنین با اشاره به وضعیت تدقیق نقشه‌های طرح تفصیلی تازه تهران در سال اول اجرای این طرح اظهار کرد: تدقیق نقشه‌های طرح تفصیلی تازه شهر تهران در مقیاس یک دو هزارم در حال انجام است و کارگروه های فنی و کارشناسی با دقت این کار را انجام می دهند.

وی با اشاره به بررسی‌های انجام شده در تدقیق طرح تفصیلی تازه شهر تهران گفت : عموماً در کارگروه های کارشناسی بیشتر تغییرات پهنه‌هایی بررسی می‌شود که هم اکنون در مناطق امکان تحقق آنها کم است و یا اینکه دارای حقوق مکتسبه می باشند و یا مغایرت بین میزان و نوع تقاضای شهروندان با پهنه های طرح تفصیلی وجود دارد.

به گفته مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران ، این گروه‌های کارشناسی از ادارات کل شهرسازی و طرح های شهری ، تدوین ضوابط ، نظارت و صدور پروانه ، دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ ، سازمان نوسازی شهر تهران و مشاور طرح تفصیلی و همچنین مدیریت ارشد شهرداری های مناطق تشکیل شده است و به بررسی و تدقیق طرح تفصیلی تازه شهر تهران در سال اول اجرای آن می پردازد.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.