تدوین طرح اجباری کردن نوسازی ساختمان‌های فرسوده

رئیس سازمان مدیریت بحران خبر داد:

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از ارایه طرح اجباری کردن نوسازی ساختمان‌های فرسوده خبر داد وگفت:برای این طرح به دنبال راهکار حقوقی هستیم تا به مجلس ارایه کنیم.

به گزارش خبرنگار پانا،رقدمی در نشست آغاز هفته کاهش بلایای طبیعی در مورد وضعیت مقاوم سازی روستاها و بافت‌های فرسوده تهران گفت: ما ۱٫۵ واحد روستایی را مقاوم سازی کرده‌ایم. در مورد بافت‌های فرسوده شهری هم باید بگویم ما همچنان ۷۲ هزار هکتار بافت فرسوده شهری داریم که این آمار سه سال است .

وی در باره اجباری کردن نوسازی ساختمان‌های فرسوده بیان کرد:به دنبال راهکار حقوقی هستیم تا به مجلس ارایه کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مورد نقاط ضعف و برخی از چالش‌ها در این سازمان گفت: بودجه ما دست معاونت راهبردی ریاست جمهوری است و خود این چالش است. البته نمایندگان مجلس طرح یک فوریتی را ارایه کردند تا بودجه ما مستقل شود. بیشتر مشکلات ما هم بر سر همین پول است، اگر پول برسد مشکلات برطرف می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از قطع بی‌رویه درختان و پوشش‌های گیاهی و وقوع سیل گلایه داشت گفت: مشکل اصلی ما تجاوز به حریم رودخانه‌ها است. در مورد قطع درختان هم باید بگویم اگر مشاهده شد سریعاً اطلاع دهید ولی در بحث پیشگیری از وقوع سیل هزار و ۱۷۴ پروژه را اجرایی کرده‌ایم.

در ادامه این نشست حسن قدمی از حضور شهردار تهران در کارگروه مدیریت بحران و غیرعملی بودن طرح اتاق امن خبر داد و گفت: طرح‌هایی به سازمان می‌رسد مثلاً اتاق امن یا تختخواب امن و … ولی اگر ساختمانی اصولی ساخته شود نیاز به این کارها نیست.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.