تدوین طرح ساماندهی کودکان کار/ ایجاد روزبازارها برای دستفروشان

مجتبی عبداللهی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مسئولیت شهرداری درخصوص ساماندهی دستفروشان درپایتخت گفت: شرکت ساماندهی مشاغل در حال مقابله با این کار است و با دست فروشانی که در معابر و محل تردد شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کنند، مقابله می کند اما برای حل اساسی این مشکل ایجاد روزبازارها در دستور کار قرار داد ه ایم .

وی با بیان اینکه بیشتر افرادی که در بازارهای روزانه محلات فعالیت دارند افرادی دست فروشی بودند که در این شکل ساماندهی شده‌اند، گفت: با این روش اگر افراد تولیدات خاصی دارند می‌توانند به صورت مستقیم اجناس خود را در معرض فروش بگذارند.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: ‌متاسفانه بیشتر این دست فروشان به دلیل نبود اشتغال مناسب برای رفع نیازهای روزانه خود و خانوادیشان به این کار مشغول هستند که البته ما آنها را در بازارهای روزانه ساماندهی کردیم اما برای برخی دیگر از این دست فروشان، این کار شغل محسوب نمی‌شود.

وی ادامه داد: سیاست شهرداری تهران مقابله با هر گونه سد معبر در قالب دست فروشی است اما هیچ‌گاه افرادی که تنها سرمایه آن‌ها بساط دست فروشیشان است را از کار منع نکرده بلکه به آن کمک کردیم تا به شیوه صحیح درآمدزایی کنند.

آماری از تعداد کودکان کار نداریم /تدوین طرح جمع آوری و ساماندهی کودکان کار

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ارتباط با ساماندهی کودکان به ویژه با در فصل تابستان گفت: برای ساماندهی این افراد نیز هر ساله اقداماتی انجام می‌شود اما آماری از تعداد کودکان دست فروش در دست نداریم.

وی با بیان اینکه طرح جمع آوری و ساماندهی کودکان کار و دست فروشان در دست تهیه است، افزود: جلسات متعددی برای چگونگی برخورد و ساماندهی این افراد تشکیل شده است. البته در حال کنترل این افراد هستیم و در آینده نیز این روند بهتر می‌شود.

عبداللهی با بیان اینکه در حال حاضر تنها نهادی کهبه موضوع ساماندهی کودکان دست فروش ورود پیدا کرده شهرداری تهران است، افزود: با این حال شهرداری تهران از هر سازمانی که به ما کمک کند، استقبال می‌کند.

وی در مورد ساماندهی متکدیان و معتادان نیز گفت: این کار وظیفه شهرداری نیست اما از آنجا که شهروندان چنین تقاضایی از ما دارند ما به این عرصه وارد شدیم و تا آنجا که توان داشته باشیم در این مسیر گام برمی‌داریم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.