تدوین و ابلاغ کدهای اخلاق حرفه ای پزشکی و داروسازی

رییس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت از تدوین و ابلاغ کدهای اخلاق حرفه ای پزشکی بالینی و داروسازی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، دکتر محمدباقر لاریجانی با اعلام این خبر در چهارمین جلسه شواری عالی اخلاق پزشکی که در سالن شهدای ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد، اظهار داشت: تدوین کدهای اخلاق پرستاری از مدت ها پیش آغاز شده بود که در این جلسه به استحضار حضار رسید و کلیات آن مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: در خصوص کدهای اخلاق پزشکی برای معلمان پزشکی و ارائه دهندگان آموزش بالینی نیز بحث هایی صورت گرفت که با اصلاحاتی در جلسات آینده این شورا مصوب خواهد شد.

دکتر لاریجانی ادامه داد: همچنین کلیات مراحل تدوین کدهای داروسازی ارائه شد و بر اساس نقطه نظرات برخی از اعضای شورا مقرر شد اصلاحاتی در این کدها صورت گیرد.

بنابراین گزارش ارائه گزارشی از راه اندازی و شرح وظایف شبکه اخلاق پزشکی کشور بخش دیگری از جلسه امروز بود که به دلیل عدم حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جلسه و حضور وی در جلسه ای مربوط به سازمان انتقال خون، مقرر شد این گزارش در پنجمین جلسه شورای عالی اخلاق پزشکی به استحضار اعضا برسد.

شایان ذکر است، در چهارمین جلسه شورای عالی اخلاق پزشکی علاوه بر دکتر لاریجانی رییس شورای سیاستگذاری، دکتر محققی معاون آموزشی، دکتر قانعی معاون تحقیقات و فناوری، دکتر آیتی معاون دانشجویی و فرهنگی و جمعی از پیشکسوتان و استادان پزشکی حضور داشتند./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.