تدوین ۱۰راهبرد برای استقرار نظام جامع مهارت/ ارائه آموزش‌های استاد-شاگردی

کوروش پرند در گفتگو با مهر با اعلام طراحی سند راهبردی مهارت و فناوری سازمان آموزش فنی و حرفه ای با رویکرد کلی بسترسازی برای استقرار نظام جامع مهارت و فناوری، گفت: با توجه به اسناد و قوانین بالادستی کشور سند راهبردی مهارت و فناوری در ۸ راهبرد تدوین شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: این راهبردها شامل حضور موثر در عرصه های بین المللی، طراحی و استقرار نظام جامع مهارت و فناوری، توسعه و ارتقاء آموزش های مهارتی، تحقق عدالت اجتماعی، توسعه مشارکت ذی نفعان، استاندارد سازی، اصلاح و بهبود روش ها و فرآیندها، جذب مربیان توانمند، ارتقاء و توانمندسازی منابع انسانی و توسعه و ارتقاء بهره وری منابع مالی است.

پرند با تاکید بر اینکه در همین راستا ۲۷ سیاست و حدود ۲۵۰ برنامه تدوین شده است، افزود: در راستای توسعه همه جانبه آموزش های فنی و حرفه ای شوراهای برنامه ریزی درسی، شورای نظارت، ارزیابی و گسترش و هیئت نظارت بر آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد در سطح کشور و استانی نیز تشکیل شده است.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرد: همچنین در راستای توسعه و بهبود آموزش های فنی و حرفه ای اقداماتی از جمله تدوین الگوهای آموزشی جدید شامل دوره های تکمیلی بین سطوح به منظور همسویی با تحولات جهانی در زمینه آموزش های مهارتی و ایجاد زمینه ارتقاء منابع انسانی، دنبال شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به برنامه ریزی برای ارائه آموزش های مجازی در همین راستا اشاره کرد و افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای در حال حاضر، برگزاری دوره های آموزش الکترونیکی برای کشورهای جهان اسلام را در برنامه کار خود دارد.

وی این مطلب را نیز افزود که آموزش به روش استاد – شاگردی به منظور کسب تجربه و آشنایی با محیط کسب و کار واقعی و آماده سازی شاگردان جهت اشتغال و کارآفرینی در کنار دوره های تکمیلی بین سطوح نیز از دیگر اقداماتی است که در راستای تقویت سطح مهارت و تخصص نیروی کار انجام شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.