تذکر شورای نگهبان به بعضی نامزدها

۲۰خردادماه،

سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان بر اساس ماده ۵۸ قانون انتخابات می‌تواند بررسی مجدد صلاحیت کاندیداها‌ را انجام دهد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان بعد از جلسه امروز با روسای ستادهای انتخاباتی نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر چه به روز برگزاری انتخابات نزدیک‌تر می شویم فضای انتخابات و شور و احساسات مردم بیشتر می‌شود.

وی افزود: در تعاملی که شورای نگهبان با ستادهای انتخاباتی نامزدها داشت، تلاش کردیم این تعامل را بیشتر کنیم.

بر همین اساس از نمایندگان نامزدها خواستیم به اینجا بیایند و توضیحاتی را خدمت‌شان ارائه کردیم و وظایف نظارتی شورای نگهبان را تبیین کردیم.

کدخدایی ادامه داد: همچنین در این جلسه نکاتی را که نامزدها باید رعایت کنند مطرح شد و ما هم توضیحاتی را در مورد وظایف نظارتی خودمان ارائه دادیم؛ علاوه بر این مسائل مانند دور قبل تشخیص ما این بود که نمایندگانی از سوی کاندیداها معرفی شوند تا در روز ۲۴ خرداد در شورای نگهبان حضور داشته باشند و از نزدیک اقدامات ما را ملاحظه کنند و اگر گزارش و شکایتی است به ما ارائه دهند تا ما بررسی لازم را انجام دهیم.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: برای ایجاد اعتماد و اطمینان بیشتر برای نامزدها و طرفداران آنها ما این اقدامات را انجام می‌دهیم تا وظایف نظارتی شورای نگهبان را از نزدیک ملاحظه کنند و این اطمینان را به طرفدارانشان بدهند تا انشاءالله انتخاباتی سالم و شفاف برگزار شود.

کدخدایی در پاسخ به سؤالی در مورد خبرها انتشار یافته مبنی بر احتمال بررسی مجدد صلاحیت حسن روحانی گفت: ما چنین چیزی را نداشتیم؛ متاسفانه بعضی خبرها گاهی اوقات منعکس می‌شود که ما هم از آن تعجب می‌کنیم؛ چنین مسئله‌ای تاکنون وجود نداشته است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۵۸ قانون انتخابات ما می‌توانیم بررسی مجدد صلاحیت را داشته باشیم و البته ممکن است تذکراتی را تا روز اخذ آرا برای نامزدها هم داشته باشیم. ولی بررسی صلاحیت مجدد مطرح نبوده و بنده این مطلب را تکذیب می‌کنم.

سخنگوی شورای نگهبان در مورد برگزاری تجمعات خیابانی اظهار داشت: دستورالعملی که از سوی وزارت کشور ابلاغ شده باید رعایت شود و اگر فراتر از مصداق تبلیغات قانونی باشد قطعا مدنظر قرار می‌گیرد. و بعضی تذکرات که به بعضی از نامزدها داده‌ایم در همین چارچوب بود که خوشبختانه از سوی نامزدها مورد قبول واقع شده است.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.