ترانه‌های امروزه بی‌کیفیت شده‌اند/دغدغه‌های مادی اجازه کیفی کردن ترانه‌ها را نمی‌دهد

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

خالق ˝سلطان قلب‌ها˝در گفت‌وگو با هنرآنلاین:

محمدعلی شیرازی گفت: متاسفانه مسایل مادی سبب شده ترانه‌های امروز از کیفیت و ساختار حرفه‌ای برخوردار نباشند.

محمدعلی شیرازی؛ ترانه سرای قدیمی در گفت و گو با هنرآنلاین با بیان اینکه مسایل اقتصادی ترانه های امروزه را بی کیفیت و بی محتوا کرده است، گفت: فضای ترانه سرای کشور را عده ای جوان به دست گرفته اند که می توان به آنها خوشبین بود اما متاسفانه در این بخش، به سبب عدم توجه، مسایل مادی دامنگیر شده و اجازه پیشرفت و کیفی کردن ترانه ها را نمی دهد.

این ترانه سرا افزود: تولید ترانه به تولید آلبوم ارتباط مستقیم دارد و از آنجایی که امروز اغلب علاقه مندان به موسیقی، از بازده کار خود اطمینان چندانی ندارند همین امر سبب شده تا کارهای نازل و بی کیفیت روانه بازار مصرف شود. چند وقتی یک قطعه و یا آلبومی را تولید می کنند در واقع نمی دانند که چه برخوردی با آن خواهد شد و تکلیف آن مشخص نیست.بنابراین طبیعی است که امروزه شاهد کارهای نازل و بی کیفیت باشیم که ترانه هم از این قدعده مستثنا نیست.

خالق “سلطان قلب ها” در ادامه خاطر نشان کرد: اگر جوانهای این عرصه توجه داشته باشند و در کار دقت کنند به خوبی می توانند این عرصه را زنده نگاه دارند این در حالی است که شاهد روز به روز تضعیف شدن این بخش از موسیقی هستیم.

وی تاکید کرد: البته موسیقی های امروزی نیازمند ترانه هایی خاص می باشند به طور مثال برای یک موسیقی رپ حتما ترانه ای لازم است که با آن سبک همخوانی داشته باشد. البته من این نوع ترانه ها که معمولا در آن فحش و ناسزا هم می دهند را نمی پسندم و با آنها ارتباطی نمی توانم برقرار کنم اما همانگونه که طی این سالها شاهد بوده ایم، این ترانه ها نیز علاقه مندان خود را دارند.

شیرازی گفت: تهیه و تولید یک قطعه موسیقی از ترانه گرفته تا ملودی و تنظیم و میکس و مستر و … حدودا ۵تا ۶ میلیون هزینه بر می دارد و وقتی جوانها بدانند که نتیجه هزینه ها به آنها بر نمی گردد، مطمئنا هزینه نمی کنند تا یک کار با کیفیت تولید کنند. اینچنین است که هر روزه شاهد کارهای بد و بی کیفیت از خوانندگان مختلف که شاید هم خواننده نباشند، هستیم.

وی دربارهٔ قیمت های کاذب ترانه های امروز که بسیاری از ترانه سرایان برای خود در نظر گرفته اند گفت: به هر حال هر ترانه سرایی قیمتی دارد. همانطور که ساخت یک ملودی هزینه می برد، ترانه سرا هم برای اثرش زحمت می کشد مشروط بر اینکه ترانه هایش دچار سردرگمی در کلام و کیفیت و فن ترانه سرایی نباشد.

شیرازی دربارهٔ روزهای بیکاری خود که هم اکنون در گیر آن است، گفت: برای همه ممکن است این شرایط پیش بیاید و امروز هم نوبت من است. خواننده های امروزه همگی جوان می باشند و دوست دارند با جوانترها که حرف آنها را بهتر می فهمند ارتباط کاری برقرار کنند و این به اعتقاد من اصلا مشکلی نیست. ما کارهای خود را پیش از اینها انجام داده ایم.
 

پایان پیام/۴۳


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.