ترانه تیم ملی با صدای خواجه امیری پخش شد/دانلود ترانه

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ترانه تیم ملی فوتبال ایران در جام جانی ۲۰۲۴ برزیل رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ممتاز به نقل از هنرآنلاین، سالن اجلاس سران تهران در حالی شامگاه یکشنبه میزبان ملی پوشان فوتبال ایران پیش از اعزام به اتریش برای آخرین اردوی آماده سازی پیش از جام جهانی ۲۰۲۴ بود که در آن تعدادی از آثار فرهنگی و هنری از جمله ترانه تیم ملی ایران در راه مهم‌ترین اتفاق ورزشی جهان رونمایی شد.

در این مراسم که با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان، رییس سازمان میراث فرهنگی، ملی پوشان تیم فوتبال ایران، شماری از چهره‌های فرهنگی و هنری و اصحاب رسانه برگزار شد، نماهنگ تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل برای اولین بار پخش شد.

این ترانه که “دروازه‌های پرواز” نام دارد، بنا به درخواست فدراسیون فوتبال ایران به صورت رسمی به عنوان ترانه تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل استفاده می‌شود.

روزبه بمانی (ترانه سرا) و بهروز صفاریان (تنظیم کننده)، خواجه امیری را به عنوان خواننده و آهنگساز در ساخت ترانه تیم ملی همراهی کرده‌اند.

همایون نصیری (پرکاشن)، میلاد درخشانی (تار و سه تار) و فرشاد حسامی دیگر هنرمندانی می باشند در ساخت ترانه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۴ حضور دارند.

پیش از رونمایی از این ترانه از احسان خواجه امیری به عنوان خواننده ترانه تیم ملی و همچنین سیروس مقدم که در سریال پایتخت به بازسازی مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی ایران پرداخته بود، تجلیل به عمل آمد.

همچنین در بخش دیگری از مراسم همبستگی با تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل از چند اثر هنری دیگر نیز رونمایی شد.

اولین اثر تابلوی نقاشی – خط محمدرضا افشاری بود که طرح جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل بر روی آن نقش بسته بود.اثر دوم کُره زمینی از جنس ابریشم بود که توسط محمدعلی فرخی و همسرش زیبا قنبرپور به مدت سه سال بافته شده بود و پرچم کشورهای حاضر در جام جهانی ۲۰۲۴ بر روی آن به چشم می‌خورد.

سومین اثر نیز تابلوی قلم‌زنی نقش برجسته اثر اسماعیل راعی و زین‌العابدین مومنی از اصفهان با طرح جام جهانی برزیل و یوزپلنگ ایرانی بود و اثر چهارم هم مربوط به بزرگ‌ترین توپ فوتبال سوزن‌دوزی شده با طرح پرچم ۳۲ کشور حاضر در جام جهانی اثر رمضان نورا از سیستان و بلوچستان بود که رونمایی شد.

اثر پنجم توپ فوتبال ملیله دوزی شده دکتر حسن بیات با وزن یک کیلو و ۴۵۰ گرم بود.ششمین اثر نیز معرق برجسته‌ای بود که پیش از رونمایی از آن، کلیپی کوتاه از نحوه ساخت این اثر هنری برای حاضرین در همایش پخش شد.

حاشیه‌ها:

* وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جزو اولین مهمانانی بود که پیش از آغاز برنامه وارد سالن شد. جالب آن بود که علی کفاشیان که به نوعی میزبانی مراسم را بر عهده داشت پس از علی جنتی به سالن اجلاس سران آمد.

* سفیران کشورهای کره جنوبی و برزیل نیز از جمله حاضران در این مراسم بودند.

* در بخش تقدیر از خواجه امیری، کارلوس کی‌روش با اهدای لوحی از این خواننده پاپ تقدیر کرد.

* خواجه‌امیری در مراسم رونمایی از ترانه تیم ملی از بازیکنان ایران درخواست کرد تا از نام ایران در جام جهانی ۲۰۲۴ دفاع کنند و برای آن‌ها آرزوی موفقیت نمود.

* پس از پخش ترانه جام جهان برای اولین بار، مجری برنامه درخواست پخش مجدد آنرا کرد.

* زهرا اشراقی نوه امام از دیگر حاضران در این مراسم بود.

* در حالی که بسیاری منتظر اجرای زنده خواجه امیری بودند، اما در ‌‌نهایت یک نماهنگ با ترانه تیم ملی ایران برای جام جهانی پخش شد.

* پس از پخش ترانه تیم ملی تقریبا تمامی بازیکانان از این سرود رضایت داشتند.

* احسان خواجه امیری که در هنگام پخش ترانه تیم ملی در انتهای سالن ایستاده بود، استرس بسیاری را در زمان پخش این قطعه تحمل می‌کرد.

* پر نشاط و پر انرژی بودن ترانه خوانده شده توسط احسان خواجه امیری همراه با وفاداری به موسیقی ایرانی از جمله ویژگی های سرود تیم ملی در چام جهانی برزیل است.

دانلود ترانه تیم ملی

انتهای پیام


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.