تربیت ۷۵۰۰ امدادگر زن برای امدادرسانی به زنان و کودکان

۰۵خردادماه،
ممتاز نیوز : فرحناز رافع گفت: با توجه به مسائل فرهنگی، اعتقادی و شرعی برای امدادرسانی صحیح و به موقع به زنان آسیب دیده در حوادث و ایجاد زمینه‌ای که بتوان به زنان و کودکان آسیب دیده از حوادث و سوانح اطمینان خاطر داد، حضور زنان امدادگر و نجاتگر از ضروریات کشور است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: بر همین اساس دفتر امور زنان و نهاد خانواده جمعیت هلال احمر با اجرای طرح توانا و تشکیل تیم‌های امدادی زنان امدادگر، اولین گام را در تحقق اهداف خود برداشته است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر شکل‌گیری گروه‌های توانا را بر مبنای توانمندسازی زنان در امر امداد و نجات عنوان کرد و گفت: این تیم‌های تخصصی امدادی در چهار گروه زنان شاغل در جمعیت هلال احمر، زنان داوطلب در سازما‌های داوطلبان و جوانان، زنان شاغل در سازمانها و وزارتخانه‌های دولتی و زنان در سطح محلات شهرها و روستاها با همکاری سازمانهای مردم نهاد به اجرا در می‌آید.

رافع در مورد نحوه شکل گیری این تیم‌ها تصریح کرد: طرح توانا آبان سال ۸۹ در همایش بزرگ توانمندی‌های نوین جمعیت هلال احمر در حضور رئیس جمهور، اعضای سازمانها و ادارات جمعیت در ورزشگاه  ۱۲ هزار نفری آزادی کلید خورد.

 وی افزود: در حال حاضر ۷۵۰۰ زن امدادگر فعال در قالب ۱۲۰۲ تیم توانا و  در سطح ۳۰ استان کشور به ارائه خدمات امدادی می پردازند و تا کنون ۴۹۵ تمرین امدادی را برای آمادگی و پاسخگویی مناسب در برابر حوادث به اجرا در آورده‌اند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از طراحی لباس مخصوص تیم‌های توانا با حفظ ملاحظات فرهنگی برای بانوان امدادگر خبر داد و اضافه کرد: این لباس‌ها طراحی و به تولید انبوه رسیده و در بین امدادگران توزیع شده است.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.