ترجمه رساله فلسفی «آموختن زندگی» به پایان راه رسید

افسانه نجاتی مترجم در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت:‌ در حال حاضر مشغول ترجمه کتاب «آموختن زندگی» اثر لوک فری هستم که این کار مراحل پایانی خود را طی می‌کند. البته حجم بیشتر کار به پایان رسیده و مشغول ترجمه حاشیه‌های متن کتاب هستم.

وی افزود: این کتاب در واقع رساله‌ای فلسفی برای آموزش نسل جوان است که به زبانی غیرتخصصی و در عین حال شیوا نوشته شده است. متن آن هم درباره ۵ برهه از تاریخ فلسفه است که به نحوی که برای عموم قابل فهم باشد، تشریح شده است. نویسنده در این اثر، ضمن این که از زواید و مطالب غیرضروری پرهیز دارد و سعی دارد مطلب را به گونه‌ای بیان کند که برای عموم مردم قابل فهم باشد، از عوامزدگی هم پرهیز کرده و مطالب را به صورت دقیق بیان کرده است.

این مترجم ادامه داد: این کتاب را از زبان فرانسوی ترجمه می‌کنم که یکی از آثار جدید فلسفی بوده و متعلق به چند سال گذشته و مربوط به دهه حاضر است. سعی دارم ترجمه کتاب را به زودی به پایان برسانم تا در شهریور ماه آن را به نشر علمی تحویل بدهم.

نجاتی درباره اثر دیگرش گفت: انتشار چاپ سوم کتاب «اعترافات آگوستین قدیس» هم که قرار بود در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شود، به دلیل گرانی کاغذ به تاخیر افتاده است ولی گفته شده قرارست چاپ سوم این کتاب تا چند ماه دیگر به بازار بیاید. در حال حاضر عرضه این نوبت از چاپ کتاب به تاخیر افتاده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.