ترجمه صداها توسط عینک و نمایش آن در مقابل چشمانتان

ترجمه صداها توسط عینک و نمایش آن در مقابل چشمانتان

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/5b9d6__vrvhacfacc38mptpvmx.png

در این هفته مخترعی به نام Will Powell با در نظر داشتن تکنولوژی نمایش‌گر روی صورت پروژه‌‌ای جالب انجام داده است. تقریبا‌‌ً می‌شود گفت که ترجمه‌ی آنی درست جلوی چشمان شخص! این مخترع خلاق با الهام از پروژه‌ی عینک گوگل چنین کاری کرده است.

کاری که Powell انجام داده این است که قطعات و اجزای مختلفی را با هم ترکیب کرده تا کار کند که وقتی طرف مقابل جمله‌ای می‌گوید، ترجمه‌ی آن به هر زبانی که شما بخواهید درست جلوی چشمان شما نمایش داده شود. بله، این کار به کمک عینک گوگل انجام شده است.

در این پروژه از دو برد Raspberry Pi، یک هدست Vuzix Star 1200 و یک میکروفون Jawbone استفاده شده است. کمپانی Jawbone در زمینه‌ی تولید انواع میکروفون، ایرفون (هدفون و هدست روی سر قرار می‌گیرند ولی ایرفون مثل هندسفری درون گوش قرار می‌گیرد) و ترکیب ایرفون و میکروفون فعالیت می‌کند. Vuzix Star 1200 یک هدست واقعیت افزوده است که بعد از IFA سال ۲۰۱۱ در مورد آن نقد و بررسی انجام شد.

منظور از Raspberry Pi نیز کامپیوتری بسیار کوچک است که با استفاده از قطعاتی بسیار ارزان قیمت ساخته شده و کاربرد بسیار وسیعی در پروژه‌های مختلف دارد.

و ترکیب این کامپیوتر کوچک با هدست و میکروفون مذکور، یک ماشین ترجمه‌ی آنی ایجاد کرده است. Powell در چندین پروژه‌ی مشابه دیگر هم شرکت داشته و باید منتظر دیگر ابتکارات این مخترع خلاق باشیم.

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/5b9d6__funmehr.jpg

اختصاصی از مجله اینترنتی ممتازنیوز – Www.FunMehr.com & IR

عضویت در ممتازنیوز

طبقه بندی: اخبار آی تی, اخبار آی تی, اختراعات جدید   |   تعداد بازدید: ۷ نفر   |   تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ مرداد
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , ترجمه صداها توسط عینک و نمایش آن در مقابل چشمانتان, تکنولوژی, عینک


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.