تردد خودروهای شخصی در زمان برگزاری اجلاس در تهران آزاد است

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘حسین ساجدی نیا’ روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود:‌ محدودیت ترافیکی بصورت مقطعی و کوتاه مدت فقط در محدوده اطراف اجلاس و در روز برگزاری آغاز مراسم به اجرا درخواهد آمد.

وی افزود:محدودیت های ترافیکی و توقف مطلقا ممنوع از شمال در خیابان رشیدالدین فضل الله، از جنوب بزرگراه چمران و از شرق خیابان یمن و چند خیابان منتهی به اجلاس اجرا می شود.

ساجدی نیا گفت: عبورو مرور خودروهای سنگین از روز دوشنبه (ششم شهریور ) تا پایان زمان اجلاس در سطح شهر ممنوع است و این وسایل نقلیه فقط می توانند اطراف تهران تردد کنند.

وی افزود: دراین مدت فقط خودروهای حامل مواد سوختی و موادغذایی اجازه تردد به مرکز شهر را خواهند داشت.

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت:محدودیت های ترافیکی برای سهولت تردد میهمانان خارجی شرکت کننده در اجلاس به مرحله اجرا گذاشته می شود.

وی افزود: پلیس از روز اول شهریور تا پایان مراسم اجلاس در آماده باش کامل است .

موتورسیکلت‌ها محدودیت تردد ندارند

رییس پلیس پایتخت اعلام کرد: موتورسیکلت ها هم همچون خودروهای شخصی محدودیت تردد در شهر ندارند و فقط در محدوده اجلاس محدودیت‌های ترافیکی شامل موتورسواران هم خواهد شد.

خودرو ها به پارکینگ منتقل می شوند

رییس پلیس تهران بزرگ گفت: رانندگانی که اطراف اجلاس اقدام به پارک خودرو خود کنند ؛ خودرو آنان به نزدیکترین پارکینگ منتقل می شود .

تردد وسایل نقلیه عمومی بلامانع است

ساجدی‌نیا گفت:وسایل نقلیه عمومی همانند روزهای عادی اقدام به جابجایی مسافر می کنند و در روز برگزاری اجلاس درمسیر جایگزین فعالیت می کنند.

محدودیتی برای فعالیت صنوف وجود ندارد

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت:درطول برگزاری اجلاس محدودیتی برای فعالیت هیچ صنفی حتی بازار تهران وجود ندارد.

وی در خصوص ایست‌های بازرسی های مستقر در سطح شهر نیز گفت: ایست‌های بازرسی تلفیقی از نیروهای انتظامی و بسج است .

ورودی های تهران کنترل می شود

ساجد نیا گفت: در خروجی‌های تهران ‘ایست‌ بازرسی’ نداریم و اما تمامی مبادی ورودی به تهران کنترل می شود و دارای ایست بازرسی است.

وی با بیان اینکه تمهیدات موردنظر برای عدم سوء‌استفاده از نام پلیس صورت گرفته است افزود: به تمامی همکاران پلیس کارت ویژه با سریال مخصوص ارائه شده که در ماموریت‌ها از آن استفاده کنند.

وی افزود: علاوه براین تیم‌های محسوس و نامحسوس بر ایست بازرسی ها نطارت خواهند کرد.

منازل خالی مراقبت می شوند

رییس پلیس پایتخت در باره تامین امنیت منازل خالی شهروندانی که به سفر می روند، گفت: پلیس تهران در کنار تامین امنیت اجلاس، ماموریت امنیت تهران را نیز برعهده دارد و گشت‌های پلیس در محلات وجود دارد که به صورت گشت پیاده و سواره از منازل مراقبت می کنند.

فعالیت عمرانی در شهر ممنوع است.

ساجدی نیا گفت :فعالیت‌های عمرانی و تردد کامیون های حامل مصالح ساختمانی در محدوده اجلاس ممنوع است .

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه چه تدابیری برای تردد یکهزار خبرنگار خارجی در پایتخت اندیشیده شده است، گفت: برنامه‌ریزی برای خبرنگاران بر عهده وزارتخانه مربوطه است ، اما از نظر امنیتی پلیس امنیت آنها را تامین می کند.

وی افزود:خبرنگاران در چند هتل مشخص استقرار می یابند و با مسئولان تعیین شده اقدام به تردد در شهر و کار خبری می کنند.

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا درخصوص وضعیت فعالیت فرودگاهها افزود: پروازهای داخلی و خارجی به روال عادی انجام می شود .

وی درخصوص محدودیت تردد زوج و فرد افزود:تاکنون برای لغو این محدودیت در زمان برگزاری اجلاس تصمیمی گرفته نشده است .

تهرام/ ۹۱۳۶ /۱۶۰۰/

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۳۲۵۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.