تردد سه میلیون خودرو با عمر بیش از پنج سال

جام جم آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: حدود سه میلیون خودرو با عمر بیش از پنج سال در تهران تردد دارند.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین از پایگاه پلیس، جعفر تشکری هاشمی با تاکید بر درک صحیح شرایط سال ۱۴۰۴ که افق طرح های جمهوری اسلامی است، لزوم توجه به دانش جهانی و آینده نگری را در برنامه های حمل و نقل یاد آور شد.

معاون شهردار تهران با طرح این سوال که آیا برآورد دقیقی از سال های آینده و پیش رو داریم، افزود: همان طور که چند سال پیش امکان پیش بینی ظهور سایت های مختلف اجتماعی و همچنین چگونگی رفتارهای اجتماعی جامعه امروز قابل پیش بینی نبود ، در آینده نزدیک نیز ما شاهد تغییرات گسترده نگرش های اجتماعی تحت تاثیر تکنولوژی های مختلف خواهیم بود که بدون توجه به آن ها طراحی فعالیت ها در تمامی زمینه ها به خصوص حمل ونقل ترافیک به بی راهه رفته و خشت بر آب زدن است.

وی همچنین از تجربه مدیریت شهری در سیل اخیر به نیکی یاد کرد و گفت: ۲۷ فروردین ماه در تقویم فعالیت های شهرداری تهران به عنوان روزی ماندگار و بزرگ ثبت شد و شهرداری آمادگی دارد تا اطلاعات و نحوه مدیریت این حادثه بزرگ را در اختیار اساتید رشته های مختلف مدیریت و همچنین برنامه ریزی شهری و تمامی صاحبنظران قرار دهد تا در صورت تمایل با تحلیل و تئوریزه کردن فعالیت های انجام شده آنها را در اختیار عموم علاقمندان به ویژه دانشجویان قرار دهند تا در آینده و در موارد مشابه از تجربه های کسب شده استفاده شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خواستار افزایش فعالیت ها برای ارتقای فرهنگ عمومی در زمینه معاینه فنی شد و اظهار امیدواری کرد در سال جاری با ایجاد بانک اطلاعات مشترک مراکز معاینه فنی سراسر کشور و پیوند آن با پلیس راهنمایی و رانندگی، به طور خودکار تمامی خودروهای فاقد معاینه فنی شناسایی و در مورد آنها اعمال قانون شود و اساسا معاینه فنی از حالت دستی خارج و به طور کامل مکانیزه شود.

وی اضافه کرد: مراجعه ۷۰۰ هزار خودرو در سال گذشته به مراکز معاینه فنی تهران در حالی است که حدود سه میلیون خودرو با عمر بیش از پنج سال در تهران تردد دارند و با احتساب ۳۰۰ هزار خودروی دولتی و ۲۰۰ هزار وانت بار و ۱۰۰ هزار تاکسی انتظار این است که در سال جاری با همکاری عموم شهروندان عزیز و مراجع ذیربط به ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی حدود پنج میلیون خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه و رکورد جدیدی از تو جه همگانی به افزایش ایمنی رفت و آمد و کاهش آلودگی هوا در پایتخت ثبت شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه مصوبات برای تزئین میز مدیران نیست بلکه برای اجراست از تردد حدود ۱۲۰۰ مینی بوس با عمر بالای ۳۰ سال در تهران با تاسف یاد کرد و ابراز امیدواری کرد به زودی در مورد این خودروها نیز اعمال قانون شده تا در کنار سایر اقدامات تهران بتواند بهتر نفس بکشد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.