ترسناک ترین فرودگاه جهان کجاست؟ (+عکس)

۰۵ تیرماه ۱۳،

حتی در بهترین روزها، این فرودگاه تنها برای چند ساعت در دسترس است و به سبب وجود مه و بادهای شدید امکان استفاده از آن وجود ندارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ در ارتفاع ۱۰ هزار فوت (۳۰۴۰ متر) بالاتر از سطح دریا در هیمالیا فرودگاهی به نام تنزینگ هیلاری در شهر لوکلا کشور نپال وجود دارد که در این ارتفاع به زمین نشاندن و از زمین بلند کردن هواپیماها نباید برای خلبانان بسیار سخت باشد. ولی جالب است بدانید باند فرود این فرودگاه بسیار باریک و کوتاه است و در لبه ی یک پرتگاه قرار دارد که از این جهت ترسناک ترین فرودگاه جهان به حساب می آید.

لوکلا دروازه ورود به هیمالیا است بنابراین به سبب رفت و آمدهای بسیار در این منطقه، فرودگاه تنزینگ هیلاری به عنوان ترسناک ترین فرودگاه جهان، شهرت بسیاری پیدا کرده است.

هر روز در این فرودگاه هواپیماها و هلی کوپترهای کوچکی فرود می آیند که مسافران آن ها کوه نوردانی می باشند که قصد صعود به ارتفاعات هیمالیا را دارند. برای بسیاری از کوه نوردان فرود آمدن در این فرودگاه ترسناک تر از صعود به اورست است.

حتی در بهترین روزها، این فرودگاه تنها برای چند ساعت در دسترس است و به سبب وجود مه و بادهای شدید امکان استفاده از آن وجود ندارد.

باند این فرودگاه اینقدر باریک است که اگر خلبان هنگام فرود فقط ۱ یا ۲ متر از هر طرف غلط پیش بینی کند، سبب می گردد هواپیما به کوه یا حصار و سنگ های اطراف باند برخورد کند. و اگر سرعتش بیش از حد باشد و نتواند قبل از رسیدن به پایان باند هواپیما را متوقف کند قطعا داخل پرتگاه سقوط می کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.