ترس از دندانپزشکی توسط والدین به فرزندان منتقل می‌شود

۰۱م آذر ،

اضطراب و ترس حاصل از مواجهه شدن با دندانپزشک از والدین به ویژه پدران به فرزندان انتقال می‌یابد.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه بین‌المللی دندانپزشکی کودکان، محققان دانشگاه مادرید با بررسی ۱۸۳ کودک ۷ تا ۱۲ ساله درخصوص مراجعه به دندانپزشکی و ارزیابی رفتار خانواده آنها دریافتند مشکل شایع ترس از دندانپزشک در میان کودکان، نتایج انتقال احساس ترس از دندانپزشک در میان اعضای خانواده و نقش‌های مختلف پدر و مادر است که ممکن است ایفا کنند.

نتایج حاصل از این گزارش ضمن تائید وجود انتقال احساس ترس در میان اعضای خانواده، نقش پدران را در انتقال این هراس در مقایسه با مادران بیشتر دانسته و بیان می‌کند انتقال ترس از مادر به فرزند و افزایش یا کاهش اضطراب می‌تواند به وسیله واکنشی که پدر در مقابل مراجعه به دندانپزشکی نشان می‌دهد تحت تأثیر قرار گیرد.

به گفته محققان رفتار والدین در مواجه شدن با دندانپزشکی و تأثیر آن در فرزندان کلیدی است و در صورت آرام به نظر رسیدن آنها، کودکان نیز آرام می‌شوند و از طریق یک راه سرایت عاطفی مثبت در خانواده می‌توان نگرش درستی با مضمون این که مراجعه به دندانپزشکی به هیچ وجه یک مشکل نیست را در کودک به وجود آورد.

گفتنی است سطح ترس در میان پدران، مادران و فرزندان بهم پیوسته است و مطالعات قبلی نیز ارتباط بین سطوح ترس والدین و فرزندان را شناسایی کرده‌اند اما هرگز نقش والدین را در بروز این پدیده مورد بررسی قرار نداده بودند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.