ترقی: ادبیات نمایندگان باید اخلاقی و منطقی باشد

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه با نوع ادبیات برخی نمایندگان مجلس خطاب به وزیر خارجه موافق نیستم، گفت: نمایندگان باید صبر و تحمل داشته باشند و نظرات مختلف را شنیده و جواب منطقی بدهند.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید نسبت به گزارش وزرا ادبیات منطقی و اخلاقی به کار بگیرند، اظهار کرد: این مسائل و گزارش ها در یک محفل کارشناسی بررسی می شود و  باید در ارزیابی این گزارش ها دقت شود تا مردم اقناع شوند که مجلس در حال ارزیابی شرایط کشور از جمله شرایط اقتصادی است.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که وزیر خارجه گزارش خود را مطرح کرد، تاکید مجلس این بود که باید وزارت خارجه برای آزاد شدن اموال ایران فعالانه عمل می‌کرد. نه اینکه دست روی دست بگذارد. از سویی پیشنهاد مجلس این بود که بخش اقتصادی وزارت خارجه به خصوص در روابط اقتصادی با کشور همسایه تقویت شود. در واقع هم مجلس نظر خود را اعلام و طرح خود را مطرح کرد و هم نقد خود را به وزارت خارجه مطرح کرد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه همراهی دولت با مجلس برای حل مشکلات اهمیت زیادی دارد، خاطرنشان کرد: مجلس باید احساس کند که دولت برای حل مشکلات با او همراهی می کند، زیرا اگر دولت در جهت حل مشکلات همراهی لازم را نداشته باشد، مشکلات بیشتر خواهد شد. البته من با تقابل و نوع ادبیاتی که برخی نمایندگان مجلس به کار بردند موافق نیستم، ولی در عین حال وزارت خارجه هم باید سهم خود را در مشکلاتی که ایجاد شده است بپذیرد. همه مشکلات به برجام گره زده شد و به مردم وعده های زیادی دادند اما این محاسبات غلط به کشور خسارت زده است. بنابراین وزارت خارجه باید سهم خود را بپذیرد و مجلس هم قبول نمی کند که وزارت خارجه در مشکلاتی که امروز ایجاد شده است بی تقصیر است.

ترقی تاکید کرد: از سویی پاسخگویی دولت می تواند کمک موثری به مجلس و نمایندگانی باشد که تازه وارد عرصه قانونگذاری شده اند و شاید خیلی از مشکلات و واقعیات کشور را ندانند. اگر این پاسخگویی دقیق باشد، ذهنیت ها برای اتخاذ تصمیم مشترک به هم نزدیک می شود. البته نمایندگان هم باید صبر و تحمل داشته باشند و نظرات مختلف را شنیده و جواب منطقی بدهند. مجلس جای جدال احسن است، نه رفتارهای غیراخلاقی، مجلس در تضارب آراء باید الگو باشد و انتظار مردم این است که مجلس با متانت، وقار و منطق کارها را پیش ببرد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.