ترقی: در شرایط کنونی طرح سوال از رییس‌جمهور به مصلحت کشور نمی باشد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

1017-2.jpg

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: از نظر بعضی اشخاص و کارشناسان، موافقت رییس مجلس با طرح سوال از رییس‌جمهور، با نامه تبعیت از بیانات رهبری در تناقض است.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در ارزیابی خود از موضوع طرح سوال از رییس‌جمهور اظهار نمود: به نظر می‌رسد اگر امکان پرسش و پاسخ نمایندگان در یک فضای منطقی و به دور از جنجال‌های سیاسی و رسانه‌ای وجود داشت و طرفین هم در طرح سوالشان از تندروی و افراط‌گرایی پرهیز می‌کردند و از سوی دیگر رییس‌جمهور در پاسخ می‌توانست مطالبی را که به مصلحت کشور هست، در رابطه با این سوال مطرح کند، این بحث برای تنویر افکار عمومی جامعه مفید باشد.

وی تصریح نمود: در شرایط کنونی تعدادی از نمایندگان که سوال را طرح نموده‌اند، در تنظیم صحبت‌ها و سخنان خود برای طرح سوال بعضا مصالح کشور را رعایت نمی‌کنند و قطعا سبب تشویش افکار عمومی جامعه خواهند شد.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان نمود: ‌از سوی دیگر، مدیریت جلسه پیشی سوال از رییس‌جمهور ضعیف بود و این موضوع نشان‌دهنده این است که این مدیریت نمی‌تواند فضا را به گونه‌ای کنترل کند که طرفین در چارچوب سوال مطالبشان را مطرح نمایند. رییس‌جمهور هم نمی‌تواند در چنین جلسه‌ای همه مطالب و مشکلات ارزی را به صورت علنی بیان کند و اصلا طرح علنی این مباحث می‌تواند به امنیت ملی کشور لطمه بزند بنابراین در شرایط کنونی طرح این سوال و انجام آن به مصلحت کشور نمی باشد.

ترقی همچنین درباره اقدام رییس مجلس شورای اسلامی برای پیگیری طرح سوال از رییس‌جمهور و ارسال نامه خطاب به مقام معظم رهبری، گفت: اینها مربوط به فهم و درک شخصی اشخاص از فرمایشات مقام معظم رهبری است. ممکن است ما یک برداشت از فرمایشات رهبر انقلاب داشته باشیم و بعضی هم طور دیگری برداشت نمایند اما در مجموع باید بین انجام وظایف قانونی مجلس و وظایف مربوط به توجه به سیاست‌های اعلامی از طرف مقام معظم رهبری اقدامات را به گونه‌ای تنظیم کنیم که هم مجلس تضعیف نشود و هم اینکه سیاست‌های کلی کشور مورد نظر مقام معظم رهبری مدنظر قرار بگیرد.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پایان، با بیان اینکه “آیین‌نامه‌های مجلس آنقدر باز نمی باشد که رییس آن هرگونه خواست بتواند عمل کند”، اظهار نمود: از نظر بعضی اشخاص و کارشناسان، موافقت رییس مجلس با طرح سوال از رییس‌جمهور، با نامه تبعیت از بیانات رهبری در تناقض است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.