ترقی: فکر نمی کنم مرتضوی اهمیت ویژه ای برای احمدی داشته باشد

۱۸ام بهمن ،

حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه اسلامی معتقد است نظام جمهوری اسلامی ایران، در چند ماه آینده نیز ظرفیت تحمل احمدی نژاد را دارد ولی اگر هم قرار بر عزل احمدی نژاد باشد، مشکلی برای نظام پیش نخواهد آمد.

وی می گوید تقابل بی نظیر احمدی نژاد و لاریجانی در جلسه استیضاح وزیر کار، نقطه اوج اختلافات اصولگرایان بود و از این به بعد، این اختلافات دیگر در چنین سطحی آشکار نخواهد شد.

اهم سخنان ترقی در ادامه می‌آید:

  • حرف‌های تنش زای احمدی نژاد سبب این رای بالا شد و گر نه مجلس بر اساس حرفهای وزیر کار، بنا نداشت رای به برکناری وزیر بدهد.
  • من فکر می کنم این اقدام احمدی نژاد یک برنامه از قبل طراحی شده بود و این طور نبود که او بدون توجه به تبعات کارش، این کار را انجام داده باشد.
  • بحث تحمل نظام در حوزه اختیارات رهبری است. باید دید با توجه به مشکلات داخلی و شرایط بین المللی، رهبری تا چه حد می توانند این رفتار احمدی نژاد را تحمل کنند. ولی در مجموع سعه صدر نظام بسیار بالاتر از این حرف‌هاست.
  • بالاخره تلاش می گردد که این دولت به سرانجام برسد ولی اگر هم نرسد، ما بسیار نگران نیستیم که مشکلی در کشور پیش آید. طبیعتاً اگر کسی به دنبال غیرعادی کردن اوضاع کشور باشد، در پازل دشمن بازی می کند و نظام کاملاً از عهده حل این نوع مسائل برمی آید.
  • عدم توجه به حدود اختیارات و استقلال قوا، عامل اصلی این دعواهاست. هم دولت و هم مجلس به استقلال یکدیگر لطمه می زنند. آقای مرتضوی این وسط یک بهانه است. به نظر می رسد که ما الان یک مشکل ساختاری برای تعریف استقلال و اختیارات قوای حکومتی در کشورمان داریم. من فکر نمی کنم مرتضوی اهمیت ویژه ای برای احمدی داشته باشد.

۲۷۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.