ترقی: ۱۶ سال است که هاشمی با جناح اصلاح‌طلب است/ فضای باز سیاسی خواست آمریکاست – اخبار سیاسی

حمیدرضا ترقی با بیان اینکه اصولاً طرح وحدت ملی به لحاظ استفاده‌هایی که از آن می‌شود، به‌نظر می‌رسد که با خواست و انتظار نظام کاملاً متفاوت است، گفت: عمدتاً بحث وحدت ملی برای بازگرداندن جریان اپوزیسیون، مخالفان و اصلاح‌طلبان به عرصه قدرت بیان می‌شود. این طیف‌ها می‌خواهند با حمایت از این طرح مجدداً مسیر انقلاب اسلامی را که در فرآیند ترسیم شده از سوی رهبری معظم انقلاب به سمت دولت‌سازی اسلامی و جامعه‌سازی اسلامی پیش می‌رود، دوباره به سمت جامعه مدنی، دموکراسی خواهی و سکولاریزه کردن جامعه، کاهش نقش دین و ارزش‌های انقلاب‌اسلامی در اداره کشور برگردانند و مسیر نظام را از راه اصیل و صحیح خود منحرف کنند.

وی افزود: به‌نظر می‌رسد که این نوع طرح ها نه تنها پشتوانه‌ای در کشور ندارد بلکه ابزاری برای روی کار آوردن دوباره اصلاح‌طلبان و کسانی است که به انقلاب و نظام ظلم کردند.

اهم سخنان معاون بین الملل حزب موتلفه در ادامه می‌آید:

  • این طرح بارها توسط ایشان (‌آیت الله هاشمی رفسنجانی) مطرح شده است. مشی ایشان از زمان کنگره حزب جمهوری اسلامی که منجر به تعطیلی حزب شد، آن بود که از همه نیروهای انقلاب در اداره کشور استفاده شود. اما این مشی اگر چه در دولت خود ایشان و بعد هم به شکلی ضعیف‌تر در دولت اصلاحات موردتوجه قرار گرفت، ولی از سال ۸۴ به بعد و حتی قبل از آن در انتخابات شوراهای دوم، دیگر این نوع دیدگاه و مشی مورد قبول نظام و نیروهای اصولگرا نبود و طبیعتاً فاصله‌ای که از آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های امام (ره)به‌وجود آمد ناشی از همین مشی بود.
  • کسانی که پایبند به آرمان‌های انقلاب اسلامی نبودند در کنار متدینین و معتقدان به اصول انقلاب اسلامی می‌خواستند در مدیریت کشور فعال عمل کنند در حالی که به خیلی از مبانی پایبند نبودند و اعتقاد نداشتند.
  • آقای هاشمی در ۱۶ سال اخیر در جناح اصلاح‌طلبان بود و هیچ‌وقت در جناح اصولگرایان حضور نداشت.
  • مزیت مهم آقای هاشمی این است که درون حاکمیت تعریف می‌شود اما آقای خاتمی خارج از حاکمیت قرار دارد.
  • (در واکنش به اظهارات اصلاح‌طلبان که می‌گویند شرایط کشور به سمتی می‌رود که ایجاد فضای باز سیاسی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود) خیر، این درخواست آمریکاست. آمریکایی‌ها تمام تلاش و اهداف تحریم را برحمایت از اصلاح‌طلبان قرار دادند. طبیعتاً تسلیم شدن در برابر چنین نقشه و طراحی، تسلیم شدن در برابر دشمن تعبیر می‌شود.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.