ترکیب هیئت رئیسه فراکسیون بیداری اسلامی بعد از تعطیلات مجلس

عضو هیات موسس فراکسیون بیداری اسلامی از نهایی شدن ترکیب هیئت رئیسه این فراکسیون بعد از تعطیلات دو هفته ای مجلس خبر داد.

عباس مقتدایی خوراسگانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاری نشست مقدماتی اعضای هیئت موسس فراکسیون بیداری اسلامی گفت: در اولین هفته کاری مجلس در آینده نزدیک، فراکسیون بیداری اسلامی با حضور تمام اعضای موسس و نمایندگان عضو تشکیل خواهد شد.
نماینده اصفهان تصریح کرد: در این جلسه راهکارهای اجرایی شدن و تحقق حرکت‌های غیررسمی نمایندگان مجلس را در خصوص بیداری اسلامی و اتحاد امت اسلامی پیگیری خواهیم کرد.
وی در ادامه افزود: جمع قابل توجهی از نمایندگان مجلس ضرورت پیگیری رویکرد بیداری اسلامی و تحقق وحدت میان جهان اسلام را احساس می‌کنند و علاقه‌مند پیگیری این موضوع هستند.
عضو هیئت موسس فراکسیون بیداری اسلامی با بیان اینکه ترکیب هیئت این فراکسیون در نشست آتی مشخص خواهد شد، گفت: پس از تشکیل اولین جلسات فراکسیون، بحث تحقق اهداف و برنامه‌های اجرایی فراکسیون اسلامی در دستور قرار خواهد گرفت.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه به تشریح ضرورت تشکیل این فراکسیون پرداخت و اظهار داشت: با توجه به تحولات اخیر جهان اسلامی و گسترش موج فزاینده بیداری اسلامی و با توجه به نقش الهام‌بخشی جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به رویکردهای اسلامی در خصوص سیاست و حکومت ، ضروری است که مجامع رسمی و غیررسمی اسلامی با یکدیگر همکاری داشته باشند.
 وی ادامه داد:باید با نگاهی همه جانبه به موضوعات جهان اسلام بیش از پیش زمینه‌های اتحاد را بین ملل اسلامی ایجاد کرد و با شناخت زمینه‌های تفرقه در جهت از میان بردن فاصله میان امت اسلامی اقدام کرد.
وی در ادامه افزود: با عنایت با هدافی که به عنوان اهداف نظام اسلامی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ذکر شده و با عنایت به آرمان‌های انقلاب اسلامی و با توجه به رسالت مجلس شورای اسلامی قرار شد فراکسیونی شکل بگیرد تا تحقق اهداف پیش گفته را به سرعت و جدیت بیشتری دنبال کنند تا چنانچه لازم باشد اقداماتی در عرصه سیاسی بین‌المللی، دیپلماتیک و حتی قانون‌‌گذاری داخلی شکل بگیرد./ب۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.