ترمیم دریچه میترال قلب بدون جراحی

جام جم آنلاین: رییس چهاردهمین کنگره‌های تازه‌های قلب و عروق گفت: با پیشرفت دانش پزشکی به خصوص در زمینه قلب و عروق و ارائه روش‌های نوین در این زمینه امید تازه‌ای برای تحقق اهداف پزشکی فراهم شد. در این کنگره این تازه‌های پزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در ‌‌نهایت ۱۶ امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته می‌شود.

رییس چهادهمین کنگره تازه‌های قلب و عروق در نشست خبری که در بیمارستان پارس برگزار شد، گفت: با استفاده از روش‌های نوین تعویض و نصب دریچه قلب بدون انجام عمل باز قلب انجام پذیر شده است.

وی افزود: ترمیم دریچه میترال بدون جراحی یکی از روش‌های جراحی است که به زودی وارد کشور خواهد شد که در این کنگره به بررسی و ارائه آن پرداخته می‌شود.

دکتر مسعود قاسمی با اشاره به استفاده از استنت‌های جذبی در جراحی‌های قلب و عروق اظهارداشت: تاکنون برای باز کردن رگ‌های قلب از استنت‌های جذبی آغشته به دارو استفاده می‌شد که در این روش نوین نوع جنس استنت مورد توجه متخصصان قرار گرفته زیرا بین دو الی سه سال پس از باز کردن رگ قلب در بدن جذب می‌شود.

به گفته وی، ارائه راهکار‌های نوین به معنای تکذیب روش قبلی نیست و نمی‌توان آن را جایگزین کرد. با این وجود جراحی باز قلب بهترین روش و همچنان به قوت خود پابرجاست.

این متخصص قلب و عروق با توجه به کابرد سلول‌های بنیادی در درمان بیماران قلبی و عروقی اظهارداشت: در بیمارانی که دچار انفارکتوس حاد قلبی شده‌اند و عضله قلبی خود را از دست داده‌اند از سلول‌های مغز و استخوان خود فرد نمونه گیری و به پژوهشکده رویان تحویل داده می‌شود که در این روش از سلول‌های بنیادی که ظرف ۲۴ ساعت از پژوهشکده دریافت می‌شود به خود فرد تزریق و برای درمان عضله به کار می‌‍‌رود.

رییس چهادهمین کنگره تازه‌های قلب و عروق خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته این روش برای بیماران مبتلا به سکته مغزی و اختلالات جنسی به دلیل مشکلات خون رسانی در ارگان‌های تناسلی کاربرد دارد اما لازم به ذکر است این روش برای تمام بیماران و عوارض قلبی قابل اجرا نیست. (سینانیوز)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

تا این لحظه ۴نظر ثبت شده
  1. adna:

    یکی از بستگان ما در بیمارستان رضوی مشهد و توسط دکتر رجایی خراسانی عمل دریچه قلب انجام داد و فوت کرد. تو رو خدا پیش این دکتر نرید که به خاطر پول همه را عمل می کنه و می کشه.

  2. کتایون:

    دکتر به من گفته در چهل سالگی باید عمل کنم – الان ۲۸ سالمه – امیدوارم که تا اون موقع بتونم ازین روش استفاده کنم

  3. میترا میناخو:

    نارسایی احتقانی دریچه میترال دارم . اخیرا پزشک بهم گفته که باید جراحی تعویض دریچه انجام بدم. من یه مقداری میترسم . راهنماییم کنید. ممنون

  4. مرتضي فراهاني:

    نارسائی دریچه میترال دارم آیا می شود بدون جراحی ترمیم شود

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.