ترمینال تازه فرودگاه رشت با حضور معاون اول رییس جمهوری راه اندازی شد

۱۱اردیبهشت،

مدیرکل فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت عصر روز چهارشنبه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات ساخت ترمینال تازه فرودگاه رشت در مساحتی حدود شش هزار مترمربع با ۲۵ هزار مترمربع محوطه سازی از سال ۱۳۸۷ آغاز شده است.

ˈفتاح رضوانیˈ اضافه کرد: برای احداث این ترمینال ، ۱۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه های کشور هزینه شده است.

وی این ترمینال تازه را به سبب مصالح به کار رفته یکی از زیباترین فرودگاه های کشور دانست و افزود: احداث سالن استقبال کنندگان این ترمینال با مساحت دو هزار و ۳۰۰ متر مربع و ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه در برداشته است.

رضوانی هزینه تمام شده تجهیزات و سیستم های گرمایش و سرمایش و محوطه سازی آن را بیش از ۴۵ میلیارد ریال عنوان کرد.

به گفته مدیرکل فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت؛ برای اجرای روکش آسفالت محوطه داخلی ترمینال تازه فرودگاه رشت به مساحت ۳۲ هزار متر مربع، دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

وی یادآور شد: برای اجرای مرحله اول محوطه سازی ترمینال تازه به مساحت ۱۵ هزار متر مربع، ۱۶ میلیارد ریال از اعتبارات استانی صرف شده که هزینه مساحت کل محوطه سازی آن ۴۵میلیارد ریال است.

رضوانی همچنین بهسازی و بازسازی ساختمان جانبی و حوزه عملیات هوانوردی، اجرای زیرساخت انتقال دکل فرستنده این ترمینال با اعتباری دو میلیارد و ۴۷۱میلیون ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه های کشور را از دیگر پروژه های اجرا شده در احداث این ترمینال ذکر کرد.

وی خرید، نصب و راه اندازی سیستم کنسول و سوئیچینگ برج مراقبت پرواز ، جابجایی و انتقال تمامی تجهیزات ارتباطی، خرید تجهیزات و ماشین آلات به ارزش دومیلیارد و ۵۰۰میلیون ریال را از عملیات تجهیز هوانوردی این ترمینال اعلام کرد.

رضوانی افزود: ترمینال قبلی فرودگاه سردار جنگل رشت با مساحت سه هزار و۵۰۰متر مربع پاسخگویی مسافران به خطه سرسبز گیلان نبود.

مدیرکل فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت توسعه این فرودگاه را مهم دانست و گفت: با توجه به قرار داشتن گیلان در مسیر کریدور شمال و جنوب (نوستراک) که شرق آسیا را به اروپا متصل می کند؛ این فرودگاه می تواند محصولات کشاورزی را به کشورهای حاشیه خلیج فارس ، اروپا و آسیای میانه صادر کند و به سبب جاذبه های طبیعی نقش مهمی در گردشگری و مبادلات اقتصادی منطقه داشته باشد.

همزمان با چهارمین سفر رییس جمهوری و هیأت دولت به گیلان، محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری چند پروژه عمرانی و زیربنایی را در استان افتتاح کرد.

در این مراسم وزیر راه و شهرسازی، معاون برنامه ریزی استاندار گیلان و جمعی از مدیران کل و مسوولان استانی و بعضی نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.ک/۳

۶۱۹/ ۶۰۳

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.