ترندفورس : افزایش سهم سامسونگ در ۳ ماهه دوم ۲۰۲۴ در بازار اسمارتفون ها

ممتازنیوز:

trendforce-estimates

در اینکه سامسونگ و اپل قدرت های مطلق دنیای اسمارت فون می باشند و کل سود این بازار را در انحصار خود دارند هیچ شکی نیست. پس از پایان هر دوره ۳ ماهه، آمار فروش این محصولات منتشر می گردد. شرکت سامسونگ هر ساله رنج وسیعی از محصولات، از اسمارت فون های پایین رده تا پرچمدارهای مطرح را روانه بازار می کند اما در طرف مقابل، اپل هر سال فقط یک مدل آیفون را به بازار عرضه می کند و با قیمت مدل قبلی به فروش می رساند و از این لحاظ تفاوت چشمگیری در دیدگاه و عملکرد ۲ شرکت وجود دارد.

شرکت TrendForce که در زمینه تحقیقات بازار فعال می باشد، گزارش خود را از ۳ ماهه دوم سال ۲۰۲۴ منتشر کرده است که مطابق آن، در دوره مذکور آمار آیفون های بفروش رفته با فاصله زیادی در پشت سر اسمارت فون های سامسونگ قرار دارند. در این دوره تعداد آیفون های بفروش رفته توسط اپل ۲۷ میلیون عدد بوده و در طرف مقابل سامسونگ موفق شده که ۷۱ میلیون اسمارت فون خود را بفروش برساند و به آمار چشمگیری در فروش محصولات خود دست پیدا کند.

بدون شک همانطور که پیشبینی می شد، پرچمدار جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس۴ در رساندن این شرکت به این جایگاه نقش بسزایی را ایفا کرده است و با کسب عنوان سریع ترین آمار فروش پرچمدار اندرویدی در طول تاریخ، TrendForce اعلام کرد که ۲۳ میلیون گلکسی اس۴ در طول این دوره بفروش رسیده است. مطابق این گزارش سهم جهانی اپل از بازار اسمارت فون ها با کاهش چشمگیر ۳۰ درصدی به ۱۲.۱ درصد رسیده است. مطابق پیشبینی ها این روند کاهش در فروش سری آیفون با توجه به شایعات منتشر شده مبنی بر عدم معرفی آیفون جدید در ماه سپتامبر ادامه خواهد داشت.

Ubergizmo

پی سی وار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.