تروریست ها در آغوش پدرخوانده

جام جم آنلاین: آمریکا با استقبال از روند انتقال ساکنان اردوگاه اشرف،برای پذیرش برخی از اعضای منافقین با معرفی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام آمادگی کرد.

به گزارش “صدای آمریکا”  در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: «واشنگتن آمادگی دارد پرونده افرادی که از سوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد به ایالات متحده آمریکا ارائه می شود را مورد به مورد بررسی کرده و در صورت تطبیق با قوانین ایالات متحده آمریکا این افراد را بپذیرد.»

طی ماه های اخیر برخی از نمایندگان تندروی سنا و کنگره آمریکا به شدت تلاش کرده اند تا نام گروهک تروریست منافقین از فهرست سیاه وزارت خارجه آمریکا خارج شود.

رضاپهلوی: خشونت نکنید

رضا پهلوی در مصاحبه با رادیو”دویچه وله” گفت: خشونت نکنید. ما قرار است به صورت مسالمت آمیز اوضاع و احوال را به دست بگیریم.

فرزند شاه مخلوع همچنین در مصاحبه با شبکه العربیه که تحت اشراف خاندان سلطنتی عربستان سعودی اداره می شود؛ با تخطئه برخورد مقتدرانه نظام جمهوری اسلامی در خصوص مالکیت جزایر سه گانه ایرانی، آن را «رفتار خصمانه» خواند و از محکوم کردن صریح ادعای بی اساس امارات، طفره رفت.

 نکته جالب در اظهارات ولیعهد ناکام این بود که کسی که گذشته اش پر از کودتا و خشونت و قتل و کشتار بوده است به طوری که  رضاشاه با کودتا سر کار آمده،پدرش یعنی محمدرضا هم خشونت کرده و خونریزی کرده و هفده شهریورها را ایجاد کرده است، حالا چگونه دم از عدم خشونت می زند.

در مورد جزایر سه گانه ایرانی نیز  به نظر می رسد  پهلوی انتظار دارد جمهوری اسلامی ایران، جزایر سه گانه را به امارات  هدیه کند. همانگونه که پدرش محمدرضا، بحرین را دودستی به آل خلیفه تقدیم کرد. 

صدور حکم بازداشت طارق الهاشمی

شبکه تلویزیونی الجزیره در خبر فوری گزارش داد، اینترپل حکم بازداشت طارق الهاشمی معاون فراری رئیس جمهور عراق را صادر کرد. 
 
در همین حال علی الدباغ سخنگوی دولت عراق در واکنش به اتهاماتی که طارق الهاشمی معاون فراری رئیس جمهور عراق علیه نوری المالکی نخست وزیر این کشور مطرح کرد گفت: راهی برای حل مسئله طارق الهاشمی جز از طریق دادگاه وجود ندارد.

الدباغ در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی گفت: «دفاع از اتهامات باید در دادگاه صورت گیرد نه از طریق رسانه ها. پرسشهایی درباره عملکرد طارق الهاشمی وجود دارد که نیاز به پاسخ دارد. اتهامات علیه الهاشمی به جنایاتی مربوط است که افرادی در ارتباط با آن قربانی و افرادی نیز بازداشت شده اند. این ماجرا باید سیر قانونی خود را طی کند.

هشدار درباره اقدام علیه ایران

“شیمون پرز” رئیس‌ جمهور رژیم صهیونیستی در سفر چهار روزه خود به کانادا درباره عواقب هرگونه اقدام نظامی علیه ایران هشدار داد.

به گزارش  روزنامه گلوب اند میل ؛ “شیمون پرز” با هشدار نسبت به عواقب حمله نظامی علیه ایران گفت : اگر کسی بخواهد به ایران حمله کند ، باید در نظر داشته باشد که پس از این اقدام چه اتفاقی خواهد افتاد و عواقب چنین اقدامی چه خواهد بود.

وی افزود :حمله نظامی علیه ایران نباید بر فشار اقتصادی و تلاش های دیپلماتیک برای متقاعد کردن این کشور در خصوص تغییر رویکرد دولت ایران مقدم شود.

 دست رد هند به سینه آمریکا

هند یک بار دیگر درخواست آمریکا را برای قطع خرید نفت از ایران رد کرد.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت؛  ایجاد اخلال در کار صادرات نفت ایران همچنان یکی از مهمترین بخشهای سیاست خارجی آمریکاست و فرق نمی کند این سیاست را بر شرق یا غرب تحمیل کند.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا که در سفری سه روزه به هند رفته و از دهلی نو مصرانه خواست تا واردات نفت از ایران را قطع کند. اما هند بارها موضع خود را تکرار کرده است که خرید نفت از ایران در جهت منافع ملی این کشور است.

هند به عنوان دومین خریدار نفت ایران بارها خواسته آمریکا را برای قطع خرید نفت از ایران رد کرده است. آمریکا پس از آنکه نتوانست چین را برای قطع خرید نفت ایران متقاعد کند، اکنون هند را ابزاری اساسی برای فشار بر اقتصاد ایران می بیند. آمریکا برنامه انرژی هسته ای ایران را بهانه ای بر فشارها بر ایران قرار داده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.