تروریست‌های القاعده‌ای در سوریه «گاز سارین» در اختیار دارند

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک پایگاه اینترنتی خبری نزدیک به وزارت دفاع آمریکا فاش کرد که نیروهای امنیتی این کشور از تروریست‌های القاعده‌ای در ترکیه «گاز سارین» مصادره کرده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از المیادین، منابع نزدیک به وزارت دفاع آمریکا اسنادی را افشا کرده‌اند که نشان می‌دهد، ماموران امنیتی این کشور از تروریست‌های جبهه النصره که در ترکیه حضور داشته‌اند، گاز سارین مصادره کرده‌اند.

این تروریست‌ها در اواسط سال جاری میلادی قصد داشتند گاز سارین را به داخل خاک سوریه انتقال دهند که بعضی از نیروهای امنیتی و نظامی آمریکایی در ترکیه خودروهای آنها را متوقف کرده و این اشخاص را به اتهام همکاری با القاعده دستگیر کردند.

این اسناد مربوط به «مرکز اطلاعات زمینی و ملی» بود که توسط یک پایگاه اینترنتی نزدیک به وزارت دفاع آمریکا موسوم به «wnd.com» انتشار یافته است.

نیروهای آمریکایی این ۱۲ نفر از اعضای جبهه النصره را در آدانا و میرسیا در جنوب ترکیه دستگیر کرده بود.

این درحالی است که پیش از این نیز بعضی رسانه‌ها در روسیه خبر داده بودند که ۱۲ نفر از نیروهای جبهه النصره توسط نیروهای امنیتی ترکیه در جنوب این کشور به اتهام حمل گاز سارین دستگیر شده‌اند.

گاز سارین یا عامل اعصاب همان گازی است که بکارگیری آن در حلب و ریف دمشق منجر به کشته شدن صدها شهروند سوری شد و تروریست‌ها و حامیان عربی آنها، دولت دمشق را متهم به استفاده از این گاز کردند.

پس از این بود که مقامات مسکو از دولت آنکارا خواستند تا دربارهٔ دستگیری این ۱۲ نفر توضیح دهد.

این خبر در شرایطی انتشار یافته که دولت ترکیه هیچ توضیحی دربارهٔ این خبر نداد و تنها مقامات سوری را به طور مکرر متهم به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در حلب می‌کرد.

رجب طیب اردوغان اول وزیر ترکیه در بحران شیمیایی اخیر نیز به طور مستمر از مقامات آمریکایی می‌خواهد تا به سوریه حمله گسترده کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.