تروریست های سوری آتش بس را نقض نمودند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

در اولین روز آتش بس چهار روزه عید قربان در سوریه ، تروریست های مسلح با سلسله انفجارهایی ضمن نقض آتش بس سبب کشته و زخمی شدن دهها نفر شدند که شماری از آنان زنان و کودکان بودند.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر iبه نقل از شبکه تلویزیونی المنار ؛ تروریست های سوری با انفجار یک خودرو بمبگذاری شده در محله دف الشوک در جنوب دمشق سبب کشته و زخمی شدن ده ها تن شدند که در میان زخمی شدگان زنان و کودکان نیز iبه چشم می خورد.
شهر درعا در جنوب سوریه نیز شاهد انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در میدان المحطه بود که این انفجار iبه تلفات جانی و مالی منجر شد.
سایر مناطق سوریه نیز iبه دور از حوادث خشونت بار نبودند هرچند که iبه طور نسبی از دامنه این حوادث بویژه در شهرهای حلب، حمص و ادلب کاسته شده بود.
با این حال در شهر حرستا در حومه دمشق و اطراف شهر معره النعمان در استان ادلب مواردی از نقض آتش بس رخ داد.
ارتش سوریه که پایبندی خود را iبه آتش بس اعلام نموده بود با صدور بیانیه ای مواردی از نقض آتش بس iبه دست اشخاص مسلح را برشمرد و خاطر نشان نمود نیروهای ارتش iبه منشاء های تیراندازی پاسخ داده اند و اشخاص مسلح را تحت تعقیب قرار داده اند.
افزایش تنش آفرینی های گروه های مسلح با اخطارهای روسیه در خصوص مجهز سازی گروه های مسلح iبه تسلیحات سنگین همراه شده است.
الکساندر لوکاشویچ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: همه کشورها باید از رسیدن اسلحه ضد هوایی iبه گروه های مسلح جلوگیری نمایند.
قبل از این اخطار وزارت امور خارجه روسیه، ژنرال نیکلای ماکاروف فرمانده ستاد نیروهای مسلح روسیه اعلام نموده بود گروه های مسلح سوری از موشک های ضد هوایی استینگر ساخت آمریکا برای مقابله با نیروهای دولتی استفاده می نمایند.

 


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.