تروریسم و افراطی‌گری تهدیدی علیه منطقه و جامعه بین‌الملل

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

ظریف در دیدار وزیر خارجه لوکزامبورگ مطرح کرد:

وزیر خارجه ایران تروریسم و افراطی گری را چالش و تهدیدی علیه منطقه و جامعه بین‌الملل خواند و گفت: همه باید کمک کنند تا این معضل برطرف شود و حامیان تروریسم نیز باید در ابعاد مختلف مالی، نظامی و اطلاعاتی این حمایت‌ها را متوقف کنند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ محمدجواد ظریف و اسلبورن وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و لوکزامبورگ در دیدار امروز (سه‌شنبه) آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و زمینه‌ها و فرصت‌های همکاری دو کشور را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.
 
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه تماس‌های خوبی طی این مدت کوتاه بین دو کشور برقرار شده تصریح کرد: روابط دو کشور می‌تواند در همه زمینه‌ها گسترش یابد و جمهوری اسلامی ایران مصمم به ادامه این روند می‌باشد تا همکاری‌های بیشتری شکل گیرد
 
ظریف همچنین مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی و نگرانی‌های مشترک در خصوص تروریسم و افراطی گری را از حوزه‌های مورد علاقه طرفین برای تبادل نظر و رایزنی مستمر توصیف کرد.
 
وزیر امور خارجه کشورمان تروریسم و افراطی گری را چالش و تهدیدی علیه منطقه و جامعه بین‌المللی توصیف و خاطرنشان کرد: همه باید کمک کنند تا این معضل برطرف شود. حامیان تروریسم نیز باید در ابعاد مختلف مالی، نظامی و اطلاعاتی این حمایت‌ها را متوقف کنند.

 
وزیر امور خارجه کشورمان موضوع حقوق بشر را نیز از حوزه‌های مورد توجه دو طرف خواند و گفت: احترام به اصول، ارزش‌ها، عقاید و فرهنگ کشورها یک مبنای مهم است که در گفتگو و تعامل بین کشورها باید مورد توجه خاص قرار گیرد.
 

وزیر امورخارجه لوکزامبورگ نیز ضمن با اهمیت خواندن این سفر، جایگاه ایران در منطقه را برجسته و تبادل نظر پیرامون مسائل مختلف و مشورت‌ها با ایران را برای لوکزامبورگ مهم خواند.
 
وی با ابراز خرسندی از روند تماس‌ها طی یک سال اخیر اظهار داشت: لوگزامبورگ از تقویت و گسترش گام به گام روابط  استقبال‌ می‌کند.
 
اسلبورن ابراز امیدواری کرد در زمان باقیمانده مسئله هسته‌ای خاتمه یافته و با تاکید بر حق ایران برای استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای مانند همه کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت: روابط ما نباید بر پایه تحریم باشد، بلکه باید براساس احترام متقابل و همکاری شکل گیرد.
 
وزرای خارجه ایران و لوکزامبورگ دراین مذاکرات پیرامون آخرین تحولات عراق، اوضاع فلسطین، مسئله تروریسم و امنیت بین‌المللی و سایر موضوعات مورد علاقه به تبادل نظر پرداختند.
 
وزیر خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود با مارس دی مارتولومئو رئیس مجلس و اگزاویه بتل نخست‌وزیر لوکزامبورگ دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.