تروما؛ شایع‌ترین علت بروز تنگی مجرای ادرار در آقایان است

نوشته شده در تاریخ ۱۶/آذر/ – ۰۹:۴۹ و در سرویس اخبار پزشکی ممتاز نیوز

یک متخصص اورولوژی:

خبرگزاری : یک متخصص اورولوژی تروما را شایع‌ترین علت بروز تنگی مجرای ادرار در آقایان دانست و گفت: متاسفانه ۱۰ تا ۱۵ درصد تنگی مجرای ادرار بر اثر ضربه با پارگی مجرا همراه است.

دکتر محمد علی زرگر شوشتری درباره تنگی مجرای ادرار در مردان گفت: شایع‌ترین علت تنگی مجرای ادرار در آقایان تروما و ضربه است که بر اثر تصادفات اتفاق می‌افتد و این تنگی مجرا معمولا با شکستگی لگن همراه است.

وی با بیان اینکه مجرای آقایان شامل دو قسمت قدامی و خلفی است عنوان کرد: اگر مجرای قدامی دچار ضربه و تنگی شده باشد درمان ساده‌تر است ولی در مجرای خلفی درمان بسیار مشکل‌تر است و می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را به همراه داشته باشد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره یکی از حوادث شایع و دردناک در آقایان گفت: افتادن از جای بلند با پای باز یکی از حوادث بسیار دردناک در آقایان است  که در این حادثه چون مجرا بین مرکز بدن و جسم سخت قرار می‌گیرد فرد دچار مشکلات بسیاری از قبیل تنگی مجرای ادرار می‌شود.

زرگر شوشتری ابتلا به بیماری‌های عفونی و مقاربتی را یکی دیگر از علت‌های شایع بروز تنگی مجرای ادرار در مردان دانست و عنوان کرد: اگر فردی بر اثر ضربه دچار تنگی و پارگی مجرای ادرار شده باشد عارضه ناشی از این مشکل ۳ ماه بعد بروز می‌یابد اما اگر بر اثر بیماری‌های عفونی و مقاربتی مانند سوزاک به تنگی مجرای ادرار مبتلا شده باشد عارضه خود را بعد ازحدود ۷ تا ۸  سال نشان می‌دهد.

این متخصص اورولوژی درباره درمان این مشکل در آقایان گفت: درمان به دو صورت باز و بسته صورت می‌گیرد. در روش درمانی بسته دستگاهی وارد مجرا می‌شود که اگر مجرا تداوم داشته باشد و قسمتی دچار تنگی شده باشد مشکل برطرف می‌شود اما اگر مجرا قطع شده باشد و دو سر آن از هم فاصله داشته باشد نیاز به جراحی‌های ترمیمی است.

به گفته شوشتری؛ ۱۰ الی ۱۵ درصد تنگی مجرای ادرار بر اثر ضربه با پارگی مجرا همراه است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران در پایان خاطر نشان کرد: اگر تنگی مجرای ادرار با پارگی مجرای خلفی همراه باشد بر روی اعصاب آقایان تاثیر منفی می‌گذارد و ممکن است موجب ناتوانی جنسی در آقایان شود بنابراین پزشک علاوه بر درمان مجرا باید توانایی جنسی فرد را نیز مورد توجه داشته باشد.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – پزشکی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.