ترویج مفاهیم دینی و قرآنی در مهدهای کودک خوزستان

مدیرکل بهزیستی استان خوزستان از برنامه ریزی برای توسعه و ترویج مفاهیم دینی و قرآنی در مهدهای کودک استان خبر داد.

غلامرضا صدیق راد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ترویج مسائل دینی، فرهنگی و اخلاقی از اولویتهای سازمان بهزیستی است و در این راستا گامهای موثری در مهدهای کودک و برای تربیت نونهالان برداشته شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون نگرش مهدهای کودک نسبت به مسائل آموزشی تغییر کرده است، افزود: در مهدهای کودک علاوه بر آموزشهای عمومی بر مسائل اخلاقی و تربیت کودکان در راستای ارزشهای اسلامی گام برداشته می شود.

صدیق راد با اشاره به ضرورتهای تربیت صحیح کودکان و نونهالان گفت: کودکان امروز پدران و مادران آینده هستند که باید به نحو  مطلوبی پرورش یابند.

وی تاکید کرد: نسل آینده کودکان ما باید نسلی قرآنی باشد و برای رسیدن به این هدف مربیان باید با احساس مسئولیت بیشتری روند آموزش قرآن را در مهدهای کودکان توسعه و مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به نظر روان شناسان که” پنج سال اول زندگی، سرنوشت سازترین سال زندگی است” گفت: اگر کودکان در آغوش مادر پرورش یابند احساس امنیت بیشتری می کنند و زندگی موفقی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه  فطرت کودکان به سمت خوبیها گرایش دارد، افزود: مفاهیم دینی و مسائل ارزشی از راه های انتقال این خوبی ها هستند.

صدیق راد با اشاره به اهمیت آموزش مربیان به منظور انتقال به کودکان گفت: به این منظور دوره های آموزشی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم با کمک سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان برای مربیان مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی برگزار شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که مربیان با حضور در این دوره مقدماتی نسبت به انتقال مفاهیم قرآنی و آموزش قرآن کریم به کودکان تحت آموزش خود در مهدهای  کودک موفقیت بیشتری حاصل کنند.
 


خبر .:: پایگاه خبری رسانه کودک ::.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.