ترویج و تعمیق نماز در ادارات یک تکلیف است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به این‌که «باید هشدار نماز را درک کنیم چراکه تمام کمالات در نماز است» گفت: ترویج و تعمیق نماز در جامعه و ادارات یک تکلیف است و نباید به راحتی از آن غافل ماند و آن را یک برنامه فرهنگی کم ارزش تلقی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خاتمی در جلسه فصلی هماهنگی رابطین و دبیران شورای اقامه نماز دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرائی استان، با اشاره به نقش مؤثر نماز در همه صفات نیک گفت: اگر نماز اقامه گردد همه کمالات اقامه می‌شود و همه ارگان‌های ذیربط باید بودجه‌ای را صرف این واجب عینی کنند چرا که نماز انسان‌ساز است و آدمی را به کمال می‌رساند.

وی افزود: ائمه جماعات باید در کنار اقامه نماز در ادارات و سازمان‌ها در نماز جماعت مدارس و روستاها نیز شرکت کنند.

خاتمی ادامه داد: اگر کسی به قرآن اشراف داشته باشد دیگر برای کسب اطلاعات نیازمند هیچ رسانه‌ای نیست و چنین افرادی به تیتر اخبار و کتاب‌ها اکتفا می‌کنند و باید قرآن محور باشند و در کنار آن از روایات بهره‌مند شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان متذکر شد: همه باید از قرآن به عنوان یک راهنما استفاده کنیم و آن را جدی بگیریم، چراکه مفاهیم زیادی در آن نهفته است و می‌تواند راهگشای ما در خیلی از مسائل باشد.

وی خاطر‌نشان کرد: در جامعه کنونی برخی کشورها فرهنگ، دین و مسلمان بودن ما را ارزش بزرگی به شمار می‌آورند و به آن توجه می‌کنند و حتی در برخی از امورات جاری خود به کار می‌برند.

امام جمعه زنجان تصریح کرد: درک بیشتر این مساله نیازمند این است که بیش از گذشته به دین و نماز به عنوان یک اهرم بی‌بدیل در توفیق مضاعف در زندگی امروزی توجه کرد و چه خوب است این مهم در ادارات ما نمود بهتری پیدا کند.

در ادامه این جلسه رییس ستاد اقامه نماز استان زنجان، با ارائه گزارشی از طرح ارزیابی اقامه نماز در دستگاه‌های اجرائی، عنوان کرد: در این طرح پنج شاخص اصلی مدنظر گرفته شده بود که این موارد عبارتند از مدیریت، خط‌ مشی و راهبرد، منابع انسانی، همکاری‌ها و منابع و نتیجه و عملکرد است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.