ترکان: فقط نظر ‌رهبری دربارهٔ «رابطه با آمریکا»معیار است/ مهمانپرست: ایران با هر دولتی به جزو رژیم صهیونیستی مذاکره می​کند

۱۹م آذر ،

اکبر ترکان مشاور حسن روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص در پاسخ به سوالی دربارهٔ مطلب انتشار یافته به نقل از وی دربارهٔ قرار داشتن کشور در شرایط «بحران»، گفت: کشور در شرایط بحران نیست بلکه در شرایط تحریم است و رسانه‌ها مراد خود را از مطالب من به اشتباه منعکس کرده‌اند.
وی اواخر آبان ماه قبل گفته بود: «تنها راهکار خروج از این وضعیت بحران، اصلاح دیپلماسی خارجی و نیز اصلاح ادبیات صحبت با سران سایر کشورهاست. یعنی ایران با اتخاذ یک سیاست خارجی درست باید در گام اول جلوی صدور قطعنامه‌های تازه را می‌گرفت و سپس در پی چاره‌جویی برای قطعنامه‌های پیشین می‌بود».
اکبر ترکان که وزیر دفاع و راه دولت هاشمی نیز بوده است، با اشاره به موضوع رابطه با آمریکا گفت: در چنین موضوعی من و امثال من نباید نظر بدهیم بلکه فقط نظر رهبری در این زمینه معیار است. این موضوعات در محدوده کار رهبری است.

در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان که در پاکستان به سر می‌برد با اشاره به آمادگی ایران برای حل چالشهای منطقه در عین حال به شروط تهران برای مذاکره با آمریکا پرداخت.
به گزارش مهر رامین مهمانپرست در کنفرانس خبری در شهر لاهور تحریم‌های غرب علیه برنامه هسته ای ایران را مضحک خواند و در رابطه با گفت و گوهای احتمالی ایران و آمریکا به شروط تهران در این زمینه از جمله احترام به حقوق ملت و دولت ایران پرداخت و تاکید کرد: ایران با هر دولتی به جزو رژیم صهیونیستی مذاکره می کند.
ترکان تصریح کرد: همانطور که خود رهبری نیز بارها فرموده اند، فقط فرمایشات ایشان در زمینه رابطه با آمریکا معیار است.
/۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.