ترکیب روغن کنجد و سبوس برنج در کاهش فشارخون موثر است

تغذیه > موادغذائی
ترکیب روغن کنجد و روغن سبوس برنج ممکن است در کاهش فشار خون تاثیر داشته باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از Health Day News، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد مخلوطی از روغن کنجد و سبوس برنج دارای اثرات مفید برای قلب است.

پخت و پز با ترکیبی از روغن کنجد و روغن سبوس برنج می‌تواند فشار خون نسبتا بالا را تا حدودی کاهش دهد.

مطالعات انجام شده در دهلی نو در هندوستان نشان می‌دهد که افراد بزرگسال مبتلا به فشار خون بالا اگر روزانه تقریبا ۱٫۲۵ اونس مخلوط روغن سبوس برنج و کنجد را به رژیم غذایی خود اضافه کنند دچار افت فشار خون می‌شوند و این تقریبا معادل با مصرف داروی فشارخون است.

کسانی که هم مخلوط روغن و هم داروی فشار خون را مصرف می‌کنند، شاهد یک افت فشار خون بیش از دو برابر نسبت به کسانی که فقط دارو استفاده می‌کنند، هستند.

دکتر دواراجان سانکار، دانشمند محقق در بخش بیماری‌های قلبی و عروقی در بیمارستان دانشگاه چیکوشی در چیکوشینو ژاپن دریافتند روغن کنجد دارای اثر مشابه با داروهای فشار خون است.

وی افزود: در حال حاضر دریافته‌ایم ترکیب روغن کنجد با روغن سبوس برنج با هم اثر قابل توجهی بر فشار خون بالا دارد.

محققان بر این باورند این اثر عمدتا به دلیل آنتی اکسیدانsesamin ،sesamol و sesamolin در روغن کنجد و oryzanol در روغن سبوس برنج است و هر دو روغن نیز حاوی اسیدهای چرب غیراشباع هستند که آن را چربی خوب می‌دانیم.

محققان یادآوری کردند که این مطالعه در مرحله مقدماتی است و برای تجویز بسیار زود است و نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد اما اعلام کردند که رژیم غذایی بر فشارخون تاثیرگذار است.‌


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.