ترکیه به دنبال روابط دائمی با اسرائیل است

وزیر امور خارجه ترکیه در سخنانی اعلام کرد که هفته سوم اردیبهشت به اسرائیل سفر می‌کند و در جریان این سفر با مقامات عالی‌رتبه اسرائیلی دیدار و رایزنی خواهد کرد. این نخستین سفر یک وزیر خارجه ترک به اراضی اشغالی طی ۱۵ سال گذشته است.

ترکیه به دنبال روابط دائمی با اسرائیل است

به گزارش ممتاز نیوز، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در جریان مصاحبه با شبکه “ان تی وی” ، از برنامه‌اش برای سفر به اراضی اشغالی در ماه آینده خبر داد.

چاووش‌اوغلو با اعلام اینکه آنکارا سعی می‌کند با اسرائیل رابطه‌ای دائمی بنا کند گفت؛  ترکیه آماده تقویت و توسعه روابط و همکاری‌های دوجانبه میان دوطرف در تمامی سطوح است.

اوغلو گفت: از سال ۱۹۴۹ روابط ما با فراز و نشیب‌هایی روبه رو بوده است، می‌توانم به شما بگویم که این به دلیل نقض حقوق فلسطینی‌ها بوده و نه به دلیل مشکلات در روابط دوجانبه ما و افزود: ما از اسرائیل انتظار داریم برای داشتن یک رابطه پایدار به قوانین بین‌المللی در رابطه با مسئله فلسطین احترام بگذارد.

وزیر امور خارجه ترکیه خاطرنشان کرد که کشورش خواهان توسعه همکاری‌ها با اسرائیل در زمینه‌های انرژی، تجارت، سرمایه‌گذاری، علم و فناوری، کشاورزی و امنیت غذایی است.

وی با یادآوری سفر رسمی اسحاق هرتزوگ، رئیس‌ رژیم صهیونیستی به آنکارا و تماس تلفنی نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، افزود: در حال حاضر تحرکات جدیدی در روابط ما به وجود آمده است.

اسحاق هرتزوگ، رئیس‌ رژیم صهیونیستی در مارس گذشته از آنکارا بازدید کرد، اولین دیدار از این قبیل در ۱۵ سال گذشته، که به گفته او هدف از آن بازسازی روابط بین ترکیه و اسرائیل داست.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.