ترکیه به دنبال انحراف افکار عمومی برای حل مسائل داخلی است

۰۷م آذر ،

دواتگری در واکنش به ادعای حمایت ایران از پ.ک.ک:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ادعای وزیر کشور ترکیه مبنی بر حمایت ایران از پ.ک.ک گفت: وزیر کشور ترکیه با طرح موضوعات این چنینی به دنبال انحراف افکار عمومی برای حل مسائل داخلی آن کشور است.

مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه و عجب شیر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در واکنش به ادعای وزیر کشور ترکیه که ایران را به حمایت از گروه تروریستی پ.ک.ک متهم کرده بود، گفت: پیشنهاد ما به دولت ترکیه این است که بیش از آن که در صدد ایجاد ناامنی و بهانه تراشی در منطقه باشند، حسن همجواری و رعایت حقوق همسایگان را دنبال کند.

وی با تکذیب ادعای حمایت ایران از پ.ک.ک افزود: ایران به هیچ وجه از گروه حزب کارگران کرد ترکیه موسوم به پ.ک.ک حمایت نمی‌کند زیرا ایران به مبارزه با گروه‌های تروریستی می‌پردازد و طرح این مسائل هدفمند، ریشه خارجی دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: دخالت در امور کشورهای دیگر در سیاست خارجی ایران جایی ندارد و جمهوری اسلامی ایران همواره به مقابله با فعالیت‌های تروریستی پرداخته است.

دواتگری طرح این گونه ادعاها را در راستای سناریوسازی مطرح کرد و گفت: ترکیه موشک‌های خود را در مرز سوریه مستقر کرده به طوری که این کشور سعی می‌کند با طرح این موضوعات واهی، افکار عمومی را منحرف کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.