ترکیه تمایلی به همراهی با تحریمهای آمریکا و اروپا علیه ایران ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی ” واشنگتن پست ” یکی از دلایل بی تاثیر بودن تحریمهای نفتی و انرژی اروپا و آمریکا علیه ایران را پیروی نکردن ترکیه از تحریمها خوانده و نوشت : از آنجاییکه ترکیه شدیدا به نفت و گاز ایران وابسته است و همچنین تمایلی به دنباله روی از تحریمها علیه ایران ندارد، این تحریمها نتوانسته اند تاثیرات خود را بگذارند.

همچنین این روزنامه به نقل از ” حسن سلیم اوزرترن” رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ترکیه نوشت : ما با ایران همسایه هستیم و برای حفظ حسن همجواری نمی توانیم مثل اروپا و آمریکا به اقدامهای رادیکال علیه ایران دست بزنیم. 

خبرگزاری انگلیسی در خصوص واکنش چین به تحریمهای اخیر یکجانبه اروپا علیه ایران پرداخته و به نقل از سخنگوی وزارت خارجه چین  نوشت: ما مخالف تحریمهای یکجانبه علیه ایران هستیم و معتقدیم تحریم نمی تواند مسئله هسته ای ایران را حل و فصل کند و فقط موجب پیچیده تر شدن اوضاع و افزایش برخوردها می شود.

به نوشته روزنامه انگلیسی

دیگر روزنامه چاپ انگلیس با پرداختن به واکنش رژیم صهیونیستی به تحریمهای جدید اروپا علیه ایران با اذعان به شکست تحریمها علیه ایران به نقل از ” ایگال پالمور” سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نوشت : تحریمها علیه ایران بی تاثیر نبوده اند اما نتوانسته اند برنامه هسته ای ایران را متوقف کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.