ترکیه حرف خود در خصوص جنگنده را پس گرفت

وزیر امور خارجه  ترکیه در سخنانی با ادعای اینکه هواپیمای ترکیه‌ای در آب‌های بین‌المللی و ۱۳ مایل دورتر از مرزهای سوریه سرنگون شده، تاکید کرد که کشورش طرحی برای مقابله با حمله سوریه در دست دارد.

این خبر در حالی دقایقی پیش اعلام شد که به گزارش مهر ، وزیر خارجه ترکیه امروز اعلام کرد که هواپیمای نظامی منهدم شده این کشور توسط سوریه حامل سلاح نبود و واکنش آنکارا در قبال آن مبتنی بر تمامی حقایق خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری مهر، داود اوغلو در گفتگوی زنده با العربیه اظهار داشت که آنکارا تمامی جزئیات مربوط به انهدام هواپیمای نظامی ترکیه توسط سوریه را پیگیری می کند.وی با بیان این مطلب افزود: هر گونه واکنش و اقدام ترکیه در قبال این موضوع مبتنی بر جمع آوری تمامی حقایق است. ما جامعه جهانی را از جزئیات انهدام هواپیمای ترکیه قرار خواهیم داد.وزیر خارجه ترکیه در ادامه گفت: ترکیه در پی انهدام هواپیمای نظامی خود توسط سوریه طرحی را در این رابطه آماده کرده است.

وی گفت: هواپیمای نظامی ترکیه به دنبال جمع آوری اطلاعات نبود بلکه در حال یک ماموریت آموزشی بود و هیچ گونه سلاحی حمل نمی کرد.

اوغلو افزود: هواپیمای ترکیه برای مدت بسیار محدودی وارد حریم هوایی سوریه شده است و هیچ توجیهی برای سرنگونی آن وجود نداشت و نقض حریم هوایی سوریه لحظاتی پیش از سقوط هواپیما رخ داد.

خاطرنشان می شود بعد از ظهر روز جمعه یک فروند جنگنده اف – چهار ترکیه به دلیل اینکه وارد حریم هوایی سوریه شده و به پیام های هشدار دهنده توجه نکرده مورد حمله قرار گرفت و منهدم شد.ضد و نقیض گویی های ترکیه در خصوص هدف و محل ماموریت این جنگنده، درک صحیح از این ماجرا را مشکل کرده است

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.