ترکیه iبه دنبال یک میلیارد بشکه نفت در سومالی !

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

16-287.jpg

شرکت نفت و گاز “گنل انرژی” ترکیه در نظر دارد از اوایل سال آینده میلادی فعالیت‌های اکتشاف نفت خود را در شمال غربی سومالی آغاز کند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) شرکت نفت و گاز “گنل انرژی” ترکیه در نظر دارد از اوایل سال آینده فعالیت‌های خود را در شمال غربی سومالی آغاز و حفاری در اولین چاه خود را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ و یک چاه دیگر را در سال ۲۰۲۴ انجام دهد.

این شرکت در ماه اوت اعلام نمود که مجوز حفاری دو بلوک شامل بلوک ۱۳ و بلوک بی ۱۰ را در منطقه نیمه خودمختار سومالی در اختیار دارد.

این شرکت افزود: ساختار زمین شناسی این منطقه شبیه یمن است و ممکن است یک میلیارد بشکه نفت داشته باشد. شرکت گنل انرژی قصد دارد طی سه سال آینده حدود ۴۰۰ میلیون دلار صرف حفاری پنج حلقه چاه در آفریقا کند.

اندرو بنبو سخنگوی شرکت گنل انرژی گفت: سومالی یک فرصت هیجان انگیز زمین شناسی را برای ما فراهم می‌کند و ما منتظر آغاز کار در این منطقه هستیم.

شرق آفریقا iبه تازگی iبه یک مرکز عمده فعالیت‌های اکتشاف نفت و گاز تبدیل شده است، اما سومالی تا حد بسیاری iبه سبب بی ثباتی ناشی از درگیری‌های خشونت آمیز در این زمینه عقب مانده است.

مقامات سومالی می‌گویند: در حال حاضر باید مجوزهای اکتشاف نفت و گاز را که طی چند دهه قبل توسط دولت سابق فدرال و مناطق نیمه خودمختار پانت‌لند و سومالی لند صادر شده مرتب کند.

شرکت “گنل انرژی” درباره اوضاع سیاسی در سومالی اظهار نظر نکرد، اما گفت iبه رغم گمانه زنی‌های تازه مبنی بر مخالفت دولت فدرال با قراردادهای پس از سال ۱۹۹۱، قصد دارد فعالیتهای اکتشافی خود را در این کشور

پیش ببرد.

مجوزهای شرکت “گنل انرژی” در سومالی‌لند تنها مجوز اکتشاف این شرکت در این منطقه می باشند، البته این شرکت قراردادهایی را در غرب و شمال آفریقا دارد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.