ترک زود هنگام اجلاس از سوی ولادمیر پوتین

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۶۹۲۸۱

ترک زود هنگام اجلاس از سوی ولادمیر پوتین

در پی انتقادات شدید سران کشورهای گروه ۲۰ رخ داد؛

ترک زود هنگام اجلاس از سوی ولادمیر پوتین

انتقاد از اقدامات روسیه در اوکراین ادامه دارد

خبرگزاری ممتاز: به گفته منابع خبری، رئیس جمهور روسیه که در نشست سران گروه ۲۰ در استرالیا شرکت کرده بود، پیش از پایان این اجلاس، به کشورش بازگشت.

یکشنبه ۲۵ آبان – ۱۴:۲۵

به گزارش گروه ترجمه ایمنا و به نقل از سی ان ان، گویا نشست سران گروه ۲۰ چندان به مذاق ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خوش نیامد و وی پیش از پایان نشست، استرالیا را به مقصد کشورش ترک کرد. شواهد خبر از آن می‌دهد که وی خود را در معرض حجم گسترده‌ای از سخنان تلخ رهبران سایر کشورها می‌دیده است.
در این اجلاس یکی از این انتقادهای تند به پوتین از سوی هارپر، نخست وزیر کانادا مطرح شد. به گفته همراهان هارپر، نخست وزیر کانادا در حین دست دادن با پوتین به وی گفت: روسیه باید اوکراین را ترک کند.
از طرفی دیگر، باراک اوباما اقدامات مسکو را مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت: تجاوز روسیه به خاک اوکراین تهدیدی برای تمام جهان است.
در این میان اما، دولت روسیه تمام اخبار مبنی بر ترک زودهنگام اجلاس سران گروه ۲۰ توسط رئیس جمهور این کشور را رد کرد.
فشار و انتقادها بر پوتین در خصوص بی ثباتی کریمه و اوکراین تا روز یکشنبه همچنان از سوی اوباما و سران کشورهای ژاپن و استرالیا همچنان ادامه داشته است.
کشورهای غربی و دولت اوکراین، مسکو را به دلیل اعزام نیرو و تجهیزات نظامی به منطقه شرقی اوکراین در راستای کمک به جدایی طلبان طرفدار روسیه متهم می‌کنند. مقامات روسیه اما مداخله نیروهای خود در این منطقه را کاملا رد می‌کنند.
دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا نیز در خصوص اقدامات روسیه در اوکراین به پوتین هشدار داده بود.
بحران اوکراین موجب شد تا روابط میان روسیه و غرب دچار مشکل شود. هفته گذشته نیز تنش میان مسکو و واشنگتن با اعلام روسیه مبنی بر ارسال هواپیماهای بمب افکن دور برد این کشور به خلیج مکزیک قوت گرفت.
پوتین اما از سوی دیگر به تحریم‌های اعمال شده بر این کشور از سوی کشورهای اروپایی انتقاد کرد.
به گفته تحلیل گر سی ان ان، اجلاس سران کشورهای عضو گروه ۲۰ در خصوص بحث و بررسی مسائل مالی و اقتصادی است و بحث بحران اوکراین جایی در آن ندارد اما گویا در این دور از اجلاس بیشتر نشست‌ها و گفت و گوها به همین مبحث معطوف بوده است.
۱۴/

Share/Save/Bookmark

– .

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.