تسلیحات سنگین نظامی از فرودگاه جده برای معارضین سوریه ارسال می‌شود

سرمنشا انتقال تسلیحات نظامی به معارضان سوری کجاست؟

شواهد و خبرهای رسیده حکایت از آن دارند که طی یک ماه گذشته عربستان سعودی از طریق فرودگاه بین‌المللی جده اقدام به انتقال سلاح و تجهیزات نظامی برای معارضین سوریه نموده است.

به گزارش گروه سیاست خارجیممتازنیوز، پس از آغاز بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا دولت‌های غربی به رهبری آمریکا و ارتجاع عرب به رهبری عربستان سعودی و قطر تلاش نمودند با هدف مقابله جبهه مقاومت اسلامی در منطقه دولت سوریه را تحت فشار شدید قرار داده و موجبات سرنگونی حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه را فراهم آورند.

در این میان دولت ترکیه نیز با پیوستن به جبهه ضدسوری تلا‌ش‌های بسیاری را به منظور تضعیف یکی از محورهای مقاومت در منطقه به کار گرفته و در حال حاضر با در اختیار گذاشتن تمامی ظرفیت‌های سیاسی، نظامی و امنیتی خود در تلاش است دولت‌ اسد را سرنگون کند.

بنابراین گزارش آخرین خبرهای واصله از حلقه غربی، صهیونیستی، عربی و ترکیه ای حکایت از آن دارند که سلاح‌های سنگین کشورهای غربی و صهیونیستی پس از ورود به فرودگاه بین‌المللی جده در هواپیماهای مستعمل سعودی بازجویی شده و به مقصد کشورهیا ترکیه و اردن حرکت می‌کند. 

از آغاز بحران تحمیلی سوریه حجم مساعدت‌های کشورهایی همچون ترکیه، عربستان و قطر در کنار صهیونیست‌ها و کشورهای غربی به معارضین سوری و نقش آنها در اقدامات سیاسی،‌امنیتی، نظامی و … بسیار فراوان بوده و در واقع این کشورها تاکنون از هیچ اقدامی در سوریه برای رسیدن به هدف خود دریغ ننموده‌اند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.