تسلیت رئیس جمهور لبنان به بشار اسد

رییس جمهوری لبنان، ظهر جمعه طی تماسی تلفنی با ‘بشار اسد’ همتای سوری خود، کشته شدن شماری از مسئولان امنیتی و نظامی این کشور را درپی انفجار اخیر دمشق، به وی تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا از بیروت، ‘میشل سلیمان’ رییس جمهوری لبنان در این تماس تلفنی با اسد علاوه بر تسلیت کشته شدن ‘داوود راجحه’ وزیر دفاع و دو تن از دیگر مقامات عالیرتبه نظامی و امنیت سوریه، در خصوص آخرین تحولات اخیر داخلی و منطقه ای به تبادل نظر پرداخت.
سلیمان همچنین روز گذشته پس از پایان جلسه کابینه لبنان طی سخنانی با محکوم کردن انفجار تروریستی گفته بود که اقدامات خشونت بار برای محقق ساختن اهداف سیاسی، از سوی هر طرف و جریانی که باشد بسیار زشت و ناپسند بوده که انفجار اخیر دمشق نیز از جمله این موارد است.
روز چهارشنبه وزیر دفاع، معاون نخست وزیر و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح سوریه بر اثر انفجار یک بمب در دفتر امنیت ملی این کشور در منطقه الروضه دمشق کشته شد.
انفجار زمانی رخ داد که راجحه به همراه چند وزیر و مسئول دستگاه های ذیربط (مسئولان امنیتی) در جلسه ای در حال گفت و گو بودند.
‘فهد جاسم الفریج’ رییس ستاد ارتش این کشور، دقایقی بعد از این حادثه به عنوان وزیر دفاع جدید سوریه منصوب شد.
بر اثر این انفجار همچنین سپهبد ‘آصف شوکت’ جانشین وزیر دفاع و همسر خواهر بشار اسد رییس جمهوری سوریه نیز کشته و سرلشکر ‘محمد الشعار’ وزیر کشور نیز زخمی شده است.
همچنین تلویزیون المنار لبنان امروز(جمعه) اعلام کرد که ‘هشام اختیار’ رئیس سازمان امنیت ملی سوریه بر اثر شدت جراحات وارده ناشی از انفجار روز چهارشنبه در دمشق، جان سپرد.
تشکل موسوم به ‘ارتش آزاد سوریه’ و تشکل ناشناس دیگری موسوم به ‘لواء الاسلام’ با صدور بیانیه های جداگانه ای مسئولیت این انفجار را به عهده گرفته اند.

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.