تسلیم نامه وزیر دادگستری ایران به وزیر خارجه لبنان

پیرامون پرونده تروریست سعودی

ایران > دولت– ممتازنیوز:
غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با عدنان منصور وزیر خارجه لبنان ملاقات کرد و نامه مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری کشورمان به عنوان شکیب قرطباوی وزیر دادگستری لبنان را تسلیم وزیر خارجه لبنان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر دادگستری کشورمان در این نامه ضمن ابراز تشکر از جدیت مقامات لبنانی در پیگیری و دستگیری عاملان عملیات تروریستی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، بر تمایل جمهوری اسلامی ایران جهت اعزام هیأتی از کشورمان به بیروت به منظور مشارکت در روند پیگرد قضایی این اقدام تروریستی تأکید ورزید.

مصطفی پورمحمدی در نامه خود با تأکید بر سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر کمک به امنیت منطقه و حمایت از ثبات و آرامش و وحدت و یکپارچگی لبنان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران خود را در کنار دولت و ملت لبنان می‌داند و آمادگی خود را برای مقابله با این قبیل عملیات‌های تروریستی که آخرین نمونه آن ترور محمد شطح وزیر اسبق دارایی و همچنین انفجار دو روز قبل در حومه جنوبی بیروت بود. اعلام می‌دارد.

عدنان منصور وزیر خارجه لبنان ضمن تشکر از وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: نامه مزبور در اسرع وقت جهت وزیر دادگستری ارسال می‌گردد. وزیر خارجه لبنان با تأکید بر حق مسلم جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت در روند تحقیقات از اقدام تروریستی مقابل سفارت اظهار داشت: حضور جمهوری اسلامی ایران در روند تحقیقات و بررسی‌ها در حقیقت به معنای تبادل اطلاعات و تجارب بوده و جمهوری اسلامی ایران با توجه به تجارب فراوان خود در مقابله با عملیات‌های ترویستی می‌تواند کمک قابل توجهی جهت تسریع در روند تحقیقات و مشخص شدن عاملان جنایت‌های تروریستی در لبنان ایفا نماید.

غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز در این ملاقات با اشاره به تجارب جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم اظهار داشت: پدیده ترویسم اکنون مشکلی جهانی است و همفکری کشورها جهت مقابله با این پدیده امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ماجد الماجد سرکرده سعودی یک گروهک تروریستی که اقدام به انفجار در مقابل سفارت ایران در بیروت کرده بود بازداشت شد که عصر امروز خبرهای مبنی بر مرگ وی انتشار یافت.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.