تسهیلات بانکی باید سهم بندی شود

۳۱فروردین۱۳،

بینا- مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران خواستار برنامه ریزی عملیاتی برای سهم بندی تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی شد.

به گزارش بنکر (Banker)،  بهمن وکیلی در جلسه شورای مدیران این بانک تصریح کرد: باید پرتفوی فعالیت بانک را مورد بازنگری قرار دهیم. در حال حاضر فعالیت‌های بانک تقاضا محور است یعنی مشتریانی که تقاضای خدمت یا تسهیلاتی را که از بانک دارند به شعبه مراجعه کرده که نهایتاً این تقاضا در ارکان اعتباری بانک بررسی می‌شود و بر آن اساس اقدام صورت می‌پذیرد.
رئیس هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران افزود: بانک توسعه صادرات باید بتواند خدمات به بخش‌های مختلف اقتصادی را با یک توزیع منطقی و حساب شده در بخش های مختلف از جمله خدمات فنی مهندسی، شامل انرژی، ساختمان، پتروشیمی و همچنین صنعت و معدن،‌کشاورزی و خدمات در سطح داخلی و بین الملل عرصه کند.
وی در این زمینه افزود: باید تفکیک بیشتری میان بخش‌های مختلف اقتصادی در استفاده از تسهیلات قایل شد و زیرشاخه‌ها را به طور کامل مشخص کرد.
مهندس و کیلی گفت: بانک توسعه صادرات باید با در نظر گرفتن ظرفیت های صادراتی کشور در هر مقطع زمانی برنامه‌ریزی داشته باشد و تشخیص بدهد در کدام بخش و به چه میزان حضور یابد و طوری نشود که فعالیت های بانک در بخش های خاصی بیشتر و یا در سایر بخش ها مغفول واقع شود.
مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران در پایان به منظور عملیاتی شدن این طرح دستور تشکیل کمیته ای با مسئولیت مدیریت امور برنامه ریزی و بهبود روشها را داد تا این طرح را در پایان اردیبهشت سال جاری تدوین و به هیأت مدیره بانک ارایه کنند.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.