تسهیلات بانکی به تولیدکننده را کاهش ندهید

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: در صورتی که نرخ سود بانکی را کاهش دادند سهم تسهیلات تولید را کاهش ندهند و گره روی گره نیاورند. سرمایه گذاری در صنعت دارایی است که به راحتی خاصیت نقد شوندگی ندارد.

رسول خلیفه سلطان، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: در صورتی که نرخ سود بانکی را کاهش دادند سهم تسهیلات تولید را کاهش ندهند و گره روی گره نیاورند. وی افزود: در کجای دنیا و کدام صنعت سود ۳۰ درصدی به همراه دارد متوسط حاشیه سود صنعت ۳ الی ۴ درصد است و در صورتی که سود بانکی را کاهش ندهند تولید کنندگان به سمت تجارت و فعالیت های غیر مولد سوق پیدا می کنند و از دارایی های خود سود می بردند در حالی که سرمایه گذاری در صنعت دارایی است که به راحتی خاصیت نقد شوندگی ندارد.

خلیفه سلطان در خصوص ارائه یارانه تولید نیز افزود: به اعتقاد بنده باید یارانه غیر نقدی را به مصرف کننده و یارانه نقدی را به تولید کننده داد چرا که دادن یارانه نقدی به مصرف کننده تورم زاست زیرا صرف خرید کالا می گردد اما پرداخت یارانه نقدی به تولید کننده برای پرداخت بدهی های تولیدکنندگان و صرف عملیات تولید کالا در بازار می گردد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد در خصوص بازار فولاد نیز خاطر نشان کرد: در حال حاضر بازار افتان و خیزان است و برای مصرف کننده بازار خوبی است و به نظر می رسد تا پایان سال نیز پایدار باشد.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.