تسهیلات بانکی شاهرگ حیاتی صنعت خودرو

تسهیلات بانکی شاهرگ حیاتی صنعت خودرو

تسهیلات بانکی شاهرگ حیاتی صنعت خودرو

ممتازنیوز: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اعطای تسهیلات به دو خودرو ساز بزرگ کشور، گفت: دولت و بانک مرکزی باید به خودروسازان کمک کنند، زیرا در سال های اخیر و به دلیل سیاست های اعمال شده از سوی دولت ها، صنعت خودرو به تسهیلات بانکی وابسته شده و در صورتی که این تسهیلات قطع شود، ادامه فعالیت برای آن ها مشکل خواهد شد.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از خانه ملت، رضا رحمانی افزود: شرایط امروز خودروسازان از نظر تولید محصول و نیز ظرفیت آن ها بسیار وخیم بوده و در شرایط سختی کار می کنند که اعطای هرگونه تسهیلات به آن ها موجب رشد و شکوفایی هر چه بیشتر این صنعت و نیز افزایش اشتغالزایی در این بخش می شود.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال های اخیر هیچ کالایی از سوی دولت مانند خودرو مورد حمایت قرار نگرفته که در صورت ادامه این روند، خودروسازان باید در سیاست های مالی واعتباری خود تجدید نظر کنند، اما در شرایط موجود، اعطای تسهیلات به خودروسازان توسط دولت ضروری است.
وی اظهارداشت: با توجه به اینکه صنعت خودروکشورموجب اشتغالزایی شده و در کاهش نرخ بیکاری موثر است، دولت حمایت های ویژه ای دراین سال ها از آن ها داشته، اما با این وجود تیراژ تولید خودرو هنوز در کارخانه های خودروسازی به ۲ میلیون نرسیده که علت آن باید مورد بررسی قرار گیرد.
رحمانی تأکید کرد: کارخانه های خودروسازی باید در کنار استفاده از تسهیلات بانکی راهکارهایی برای ارتقای سطح کیفی محصولاتشان ارایه کنند که در این راستا کمیسیون صنایع و معادن مجلس با جدیت ارتقای سطح کیفی خودرو را پیگیری خواهد کرد.
این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: خودروسازان باید برای ارتقای سطح کیفی محصولاتشان برنامه زمانبندی شده ارایه دهند و دولت نیز برای برون رفت از این وضعیت در صنعت خودروسازی کشور از آن ها حمایت کند.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان با بیان اینکه در قانون ارتقای کیفیت خودرو، تولیدکنندگان ملزم به رعایت استانداردهای ۵۱گانه هستند، یادآور شد: البته برخی از این استانداردها تا حدودی رعایت شده، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب راه طولانی‌ در پیش است.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.